Архив

Mercedes-Benz Vans пуска електрически малък ван eCitan

В зависимост от модела, работният обхват е между 280 и 284 километра според WLTP

greencarcongress.com

Mercedes-Benz Vans пуска своя електрически малък ван за вътрешноградски доставки и сервизни операции – eCitan – като панелен ван с избор от две дължини: компактна версия с дължина 4498 мм и версия с дължина 4922 мм.

eCitan на Mercedes-Benz  The new eCitan from Mercedes-Benz

eCitan на Mercedes-Benz

Като Tourer (комбинирана консумация на енергия: 19,16 кВтч/100 км) за търговски превоз на пътници, той първоначално ще се предлага като компактна версия, като дългата версия ще се появи малко по-късно. В зависимост от модела, работният обхват е между 280 и 284 километра според WLTP. Това отговаря на нуждите на търговските клиенти, които често използват малките модели микробуси като куриерски, совалкови и превозни средства за доставка в градските райони.

В станциите за бързо зареждане батерията от 45 кВтч се зарежда от 10 до 80% SoC в рамките на 38 минути с инсталираното 80 кВт DC зарядно устройство. Товароносимостта и полезният товар са сравними с тези на моделите Citan с конвенционално задвижване. За компактния панелен ван това е 2,9 кубически метра и до 544 килограма, за дългия модел 3,7 кубически метра и до 722 килограма. Цените за 90 кВт eCitan започват от около 36 000 евро за компактния модел като панелен ван.

Електрическият мотор на eCitan има максимална мощност от 122 к. с. Максималният въртящ момент от 245 Нм вече е наличен при потегляне. Това позволява особено мощно ускорение от място. Литиево-йонната батерия е разположена в долната част на автомобила пред задния мост, където също е защитена срещу сблъсъци. Предлага използваем капацитет от 45 кВтч. Осемте батерийни модула използват пауч клетки.

Синхронен двигател с външно възбуждане задвижва предните колела на eCitan. Роторът на синхронния двигател се върти с честотата на магнитното поле на статора. Честотата се адаптира към изискванията за скорост на водача в честотните преобразуватели с водно охлаждане на силовата електроника. Клиентите могат да избират между програмите за шофиране Comfort и ECO (оптимизирани за пробег) и три нива на рекуперация (D- / D / D+).

На работа, у дома или на обществени зарядни станции, eCitan може да се зарежда с променлив ток (AC) при 11 кВт или по избор 22 кВт чрез вграденото зарядно устройство. Времето, необходимо за пълно зареждане, зависи от наличната инфраструктура и специфичното за страната оборудване на автомобила. Използването на Mercedes‑Benz Wallbox позволява много по-бързо зареждане, отколкото в домашен контакт.

eCitan също използва термопомпа, за да бъде енергийно ефективен, да намали потреблението на енергия и да осигури по-голямата част от енергията за стабилен пробег на автомобила чрез активно термично управление. Батерията на автомобила захранва само компресора на инсталираната термопомпа и не поема действителното климатизиране на интериора на автомобила.

Интелигентното термично управление също така гарантира, че при зареждане на зарядна станция само електричеството, предоставено там, се използва за контрол на климатика преди влизане. Тази опция за контрол на климатика преди влизане не само поддържа батерията на автомобила в оптимален работен диапазон, но също така поддържа комфортна вътрешна температура, която е подходяща за сезона. Това означава, че вътрешната температура не трябва да се повишава до желаното ниво по време на шофиране, а само трябва да се поддържа. По този начин енергийното съдържание на акумулатора на автомобила е налично основно за задвижващата система.