Архив

Mercedes-Benz представя електрически малък ван EQT

От средата на десетилетието всички нови ванове от Mercedes-Benz ще бъдат изключително електрически

greencarcongress.com 

Mercedes-Benz Vans систематично електрифицира всички серии модели, включително набор от специфични за3234342109814383755 сектора решения за електрическа мобилност – също и в сегмента на малките ванове. Новият EQT от Mercedes-EQ (комбинирана консумация на енергия (WLTP): 18,99 кВтч/100 км) като малък ван съчетава променливостта и висококачественото ниво на оборудване на T-Class — нейния сроден модел с конвенционално задвижване — с предимствата на изцяло електрическото задвижване.

Електрическият малък ван ще може да се поръчва в близко бъдеще. Цените започват от около 49 000 евро за EQT с 90 кВт електрически мотор и стандартна дължина. EQT е дълъг 4498 милиметра, широк 1859 милиметра и висок 1819 милиметра. Тази година ще последва и вариант с дълга база.

При пускането на пазара се предлага електрически мотор с максимална мощност от 122 к. с. и максимален въртящ момент от 245 Нм. Литиево-йонната батерия се намира на защитено от сблъсък място в долната част на задната ос и има използваем капацитет от 45 кВтч.
На работа, у дома или на обществени зарядни станции, EQT може да се зарежда с променлив ток (AC) при 22 кВт, като се използва вграденото зарядно устройство. Процесът е още по-бърз в станции за бързо зареждане с постоянен ток (DC), в зависимост от SoC (State of Charge) и температурата на високоволтовата батерия.

EQT е оборудван с 80 кВт DC зарядно устройство, като в този случай времето за зареждане е 38 минути от 10–80% SoC. EQT се зарежда отпред под звездата на Mercedes, което е практично и удобно, особено при зареждане в града на тесни места за паркиране. За зареждане с променлив и постоянен ток, EQT има CCS гнездо за зареждане и CCS кабел за зареждане като стандарт.

EQT използва термопомпа, за да бъде особено енергийно ефективен, да намали изискването за мощност и да осигури по-голямата част от енергията за стабилен пробег на автомобила чрез активно термично управление. Батерията на автомобила захранва само компресора на инсталираната термопомпа и не носи отговорност за действителната климатизация на интериора на автомобила.

Интелигентното термично управление също така гарантира, че при зареждане на зарядна станция само електричеството, предоставено там, се използва за контрол на климатика преди влизане. Тази опция за контрол на климатика преди влизане не само поддържа батерията на автомобила в оптимален работен диапазон, но също така осигурява комфортна вътрешна температура, подходяща за сезона. Това означава, че вътрешната температура не трябва да се повишава до желаното ниво по време на шофиране, а трябва само да се поддържа. Следователно енергийното съдържание на акумулатора на автомобила е налично главно за задвижващата система.

От средата на десетилетието всички нови ванове от Mercedes-Benz ще бъдат изключително електрически. Mercedes‑Benz Vans изпълнява следващия етап от своята стратегия за електрификация с VAN.EA (Mercedes-Benz Vans Electric Architecture). VAN.EA е основата за всички Mercedes-Benz eVans в средния и големите сегменти, които ще бъдат пуснати на пазара от средата на десетилетието. Новата архитектура има модулна структура и е само електрическа.