Ford представя пътническия E-Tourneo Courier
Ford разкрива, че „типично зареждане с променлив ток за една нощ от 10-100 процента отнема 5,7 часа“.
ford.com
Няколко седмици след компактния електрически ван за доставка E-Transit Courier, Ford представи и своята версия за леки автомобили E-Tourneo Courier.
Електрическият с батерии петместен автомобил с дължина малко под 4,40 метра и „дизайн, вдъхновен от SUV“ е предназначен да отбележи с щедро пространство за пътниците и пространство за багаж. С мощност от 100 кВт, задвижващата система е същата като тази на E-Transit Courier. Спецификациите за мощността на зареждане също са идентични: Капацитетът на батерията не беше разкрит в съобщението, но зареждането може да се извърши чрез AC с до 11 кВт и на DC станции за зареждане с капацитет до 100 кВт. Ford разкрива, че „типично зареждане с променлив ток за една нощ от 10-100 процента отнема 5,7 часа“.
С DC бързо зарядно устройство клиентите могат да добавят 87 км пробег за около 10 минути и да зареждат от 10-80 процента за под 35 минути.
Подобно на E-Transit Courier, E-Tourneo Courier не е планиран за пускане на пазара до края на 2024 г. и ще се произвежда в Крайова, Румъния, от втората половина на 2024 г., заедно с кросоувъра Puma, който също трябва да бъде предлага се с EV вариант до 2024 г.
Ford разчита на превозното средство, за да помогне за стартирането на новото електрическо направление на Ford, както Мартин Сандър, генерален мениджър, Ford Model e, Европа казва: „Вълнуващи нови продукти като E‑Tourneo Courier са бъдещето на Ford в Европа – електрически, забавни и подхранван от неспокойна нужда от приключения. Нашето ново изцяло електрическо мултифункционално превозно средство е най-новата демонстрация на нашия мултимилиарден глобален стремеж към мащабиране на производството на EV и доставяне на свързани, задължителни превозни средства за нашите клиенти.“
Ford преструктурира бизнеса си с превозни средства в три различни звена през март, като Model e отговаря за електрическите превозни средства. Американско-американската компания също така очаква разходите за нарастване на бизнеса с електрически превозни средства да достигнат суми от милиарди долари, но също така, че ще бъде печеливша през 2024 г.