Архив

Наследникът на Kia Stinger EV идва през 2025 г. с 600 к. с.

Съобщава се, че ще бъде на новата EV платформа на Hyundai-Kia

Наследникът на Kia Stinger става електрически

Kia и Hyundai ще инвестират не по-малко от 18 милиарда долара в своите трансформации в компании, продаващи само електрически превозни средства някъде към края на това десетилетие.

Kia Stinger и EV6 GT

Kia Stinger и EV6 GT

Като част от своите стратегии, южнокорейските производители ще разработят изцяло нова архитектура на електрически превозни средства, която според съобщенията ще поддържа една от най-големите батерии в индустрията. Първият сериен модел, базиран на тази платформа, трябва да бъде седан с марката Kia.

Според нов доклад от ET News името на проекта на това превозно средство е GT1 и се очаква да бъде позиционирано в сегмента на средния размер, вероятно като идеологически наследник на Stinger. Всъщност се твърди, че това ще бъде превозно средство от Е-сегмента според европейската класификация, което вероятно означава, че ще бъде малко по-голямо от сегашния Stinger по отношение на външните размери.

Въз основа на новата платформа eM, превозното средство ще бъде разработено с огромна батерия от 113,2 киловатчаса. Това би означавало, че ще има батерия с по-голям капацитет от Mercedes-Benz EQS, Tesla Model S и Kia EV9 за максимален пробег до 800 километра, когато е напълно заредена. Но това дори не е най-вълнуващата част.

Според доклада – който приемаме със зърно сол, като се има предвид, че все още нищо не е обявено от Hyundai или Kia – ще има няколко различни версии в зависимост от мощността на задвижването. Съобщава се, че моделите с един и два двигателя са в процес на разработка, като се твърди, че най-високият модел разполага със система с 603 конски сили. Това би я направило най-мощната серийна Kia в историята с повече мощност от EV6 GT.

Естествено, проектът GT1 няма да е единственият модел на Hyundai-Kia, който включва компоненти и технологии от новата архитектура. Съобщава се, че ще отиде една стъпка по-далеч от E-GMP по отношение на модулността.

Докато тази нова Kia пристигне през 2025 г., южнокорейският автомобилен производител ще продължи да продава съществуващата си гама от електрически и plug-in хибридни автомобили. PHEV не са любимите продукти на Kia, въпреки че все още има известно търсене и ще продължи да ги произвежда.