Наследникът на Kia Stinger EV идва през 2025 г. с 600 к. с.
Съобщава се, че ще бъде на новата EV платформа на Hyundai-Kia
Наследникът на Kia Stinger става електрически
Kia и Hyundai ще инвестират не по-малко от 18 милиарда долара в своите трансформации в компании, продаващи само електрически превозни средства някъде към края на това десетилетие.
Като част от своите стратегии, южнокорейските производители ще разработят изцяло нова архитектура на електрически превозни средства, която според съобщенията ще поддържа една от най-големите батерии в индустрията. Първият сериен модел, базиран на тази платформа, трябва да бъде седан с марката Kia.
Според нов доклад от ET News името на проекта на това превозно средство е GT1 и се очаква да бъде позиционирано в сегмента на средния размер, вероятно като идеологически наследник на Stinger. Всъщност се твърди, че това ще бъде превозно средство от Е-сегмента според европейската класификация, което вероятно означава, че ще бъде малко по-голямо от сегашния Stinger по отношение на външните размери.
Въз основа на новата платформа eM, превозното средство ще бъде разработено с огромна батерия от 113,2 киловатчаса. Това би означавало, че ще има батерия с по-голям капацитет от Mercedes-Benz EQS, Tesla Model S и Kia EV9 за максимален пробег до 800 километра, когато е напълно заредена. Но това дори не е най-вълнуващата част.
Според доклада – който приемаме със зърно сол, като се има предвид, че все още нищо не е обявено от Hyundai или Kia – ще има няколко различни версии в зависимост от мощността на задвижването. Съобщава се, че моделите с един и два двигателя са в процес на разработка, като се твърди, че най-високият модел разполага със система с 603 конски сили. Това би я направило най-мощната серийна Kia в историята с повече мощност от EV6 GT.
Естествено, проектът GT1 няма да е единственият модел на Hyundai-Kia, който включва компоненти и технологии от новата архитектура. Съобщава се, че ще отиде една стъпка по-далеч от E-GMP по отношение на модулността.
Докато тази нова Kia пристигне през 2025 г., южнокорейският автомобилен производител ще продължи да продава съществуващата си гама от електрически и plug-in хибридни автомобили. PHEV не са любимите продукти на Kia, въпреки че все още има известно търсене и ще продължи да ги произвежда.