VW Group доставя над 300 000 BEV през първото полугодие
Делът на BEV от общите доставки се повиши до 7,4%, след 5,6% през първите шест месеца на предходната година
volkswagen-newsroom.com
Volkswagen Group увеличи доставките си на изцяло електрически превозни средства през първата половина на годината с 48% на годишна база до 321 600 единици. Делът на BEV от общите доставки се повиши до 7,4%, след 5,6% през първите шест месеца на предходната година.
През същия период на миналата година са доставени 217 200 BEV, припомня групата в изявлението. 321 600 електронни коли, доставени сега от всички марки на Групата, представляват увеличение от 48 процента.
Увеличението от 48 процента е важна сравнителна цифра за доставките по континент. В Европа VW Group успя да достави 217 100 електрически автомобила (H1 2022: 128 900), увеличение от 68 процента, което е по-силно от глобалното сравнение. В САЩ увеличението е дори 76 на сто с 29 800 автомобила. Китай, от друга страна, с „особено конкурентна пазарна среда“, е под нивото от предходната година с 62 400 BEV – но само с два процента, според VW. „Напоследък обаче тенденцията тук също е положителна“, казаха от Volkswagen.
През първото тримесечие групата отчете 141 000 доставени електронни коли – особено в Китай, тогава VW беше с 25% под предходната година. Следователно Q2 беше по-силно от първото тримесечие със 180 600 доставки. Също така на тримесечна база Европа е най-важният електронен пазар за VW със 118 900 единици (+68,8%), следвана от Китай (41 000, +18,0%), САЩ (14 000, +55,7%) и останалият свят (6700, +74,7%).
Марката Volkswagen Passenger Cars е доставила 164 800 автомобила до края на юни, малко повече от половината от всички BEV в Групата. Следва Audi със 75 600 автомобила (дял на групата 24 процента), Skoda с 31 300 автомобила (дял на групата 10 процента), Seat/Cupra с 18 900 автомобила (дял на групата 6 процента), Porsche с 18 000 автомобила (дял на групата 6 процент) и Volkswagen Commercial Vehicles с 12 300 автомобила (дял на групата 4 процента). Забележителното в списъка с марки е, че Cupra за първи път изпревари Porsche.
По отношение на моделите, две серии на марката VW също бяха водещи: дуото ID.4/ID.5 представляваше 101 200 единици, следвано от ID.3 с 49 800 автомобила през първата половина на годината. Според настоящите доклади малко под 28 000 от тези ID.3 са регистрирани в Европа. MEB SUV Audi Q4 e-tron (вкл. Sportback) следва на трето място в групата, пред своя сестра модел Skoda Enyaq (вкл. Coupé със съответно 48 000 и 31 300 автомобила. Топ 5 се допълва от Audi Q8 e- tron (вкл. Sportback) с 19 500 автомобила – VW не съобщава за други модели.
„С увеличение на изцяло електрическите доставки от около 50 процента през първата половина на годината Volkswagen Group систематично продължава своята трансформация. Ние сме пазарен лидер в Европа в този сегмент и спечелихме пазарен дял“, казва Хилдегард Вортман, член на Разширения управителен съвет на Групата за продажби.
Според гореспоменатите доклади обаче марката Volkswagen в момента изпитва огромен проблем с входящите поръчки: повечето от превозните средства, доставени през първата половина на годината, вече са били поръчани през 2022 г. Вътрешни хора са цитирани да казват, че входящите поръчки за някои електрически серийните превозни средства са паднали до „близо до нулата“.
В прессъобщението групата заявява, че „Банката за поръчки в Западна Европа остава добра“ на около 200 000 BEV. Въпреки това, в отчета за доставката през първото тримесечие все още се говори за „повече от 260 000 BEV“. Вортман също потвърждава, че е имало значителен спад, но без да дава цифри. „От май отново наблюдаваме подобрена тенденция във входящите поръчки тук, след известно нежелание от страна на нашите клиенти в началото на годината поради намалени програми за субсидиране, отчасти дълго време на чакане и висока инфлация“, Audi и Мениджърът на групата е цитиран да казва. „С оглед на скорошното значително намаляване на времето за доставка, очакваме тази положителна тенденция да продължи през следващите месеци.“