Audi създава Spunky Electric от Classic 1971 NSU Prinz
Концепцията EP4 няма никакво отношение към бъдещите Audi, но спретнатият проект на автомобил показва обещанието за следващото поколение дизайнери и инженери на Audi
Autoweek
Audi почита 150 години от началото на производството в Некарсулм, което премина от изграждането на плетачни машини до домакинството на сглобяването на Audi A4, наред с други модели.
За годишнината Audi накара своите стажанти да превърнат NSU Prinz 4 от 1971 г. в електрическа спортна кола, разширявайки квадратната каросерия и добавяйки модерни щрихи като LED осветление.
На мястото на двуцилиндровия двигател, чираците монтираха електромотор с 240 к. с. от Audi e-tron, свързан към батерията от plug-in хибриден SUV Q7.
Група стажанти бяха натоварени със задачата да създадат електрически restomod, за да почетат 150-ата годишнина на завода на Audi в Некарсулм, Германия, който първоначално е произвеждал плетачни машини през 1873 г. Привличащият окото резултат, концепцията Audi EP4, беше разкрит в скорошен уиикенд.
Проектът започна през януари с NSU Prinz 4 от 1971 г., който беше занемарен от десетилетия. NSU е германски автомобилен производител, погълнат от Volkswagen през 1969 г., преди да бъде обединен с Auto Union, за да създаде марката Audi, която познаваме днес. Prinz е сглобяван в Neckarsulm от 1961 до 1973 г., което го прави идеален за празничната интерпретация.
Докато квадратната форма и силната линия на средната част на оригиналния Prinz остават, детайлите са старателно преработени. Кръглите фарове бяха заменени с овални LED модули, докато предната броня получи сплитер и голям всмукателен отвор, подаващ въздух през вентилационен отвор в капака. Сигнално жълтите акценти изпъкват на фона на боята Suzuka Grey, а задното крило излиза от задния ръб на покрива, като опорите на крилата минават през задното стъкло.
Заедно с отстраняването на петна от ръжда по каросерията и втвърдяването на 50-годишното шаси, обучаемите също така извадиха оригиналния двуцилиндров бензинов двигател с мощност 30 к. с. от задното отделение и го замениха с електромотор с мощност 240 к. с. от 2020 г. Audi e-tron. Докато тежестта на двигателя лежи в задната част на автомобила, батерията го балансира, като се намира под капака, където първоначално е живял резервоарът за гориво. Стажантите взеха 17,9-кВтч батерия от Plug-in хибриден SUV Audi Q7.
Цялата тази допълнителна мощност изискваше някои структурни модификации. Етажният план, включително спирачките и осите, са заимствани от Audi A1, а по-широките калници са 3D отпечатани, за да поберат старинните бели джанти и лепкава гума. Багажникът може също да бъде настроен в полуотворено положение, за да позволи навлизането на хладен въздух, като същевременно служи за показване на електрическото задвижване.
Концепцията EP4 няма никакво отношение към бъдещите Audi, но спретнатият проект на автомобил показва обещанието за следващото поколение дизайнери и инженери на Audi.