Архив

Hyundai представя модела Ioniq 5 N performance

Основната концепция на Ioniq 5 N и EV6 GT е една и съща: и двата модела E-GMP разчитат на двумоторно задвижване на четирите колела и 800-волтова батерия

Според Motor1 пускането на пазара на Hyundai на Ioniq 5 N в Европа е планирано за края на първото или началото на второто тримесечие на 2024 г.

hyundai.news, motor1.com

Hyundai представи мощната версия на своя електрически модел Ioniq 5 на Фестивала на скоростта в Гудууд.hyundai-ioniq-5-n-2023-06-min Пускането на новия електрически Ioniq 5 N се очаква през второто тримесечие на 2024 г.

Основната концепция на Ioniq 5 N и EV6 GT е една и съща: и двата модела E-GMP разчитат на двумоторно задвижване на четирите колела и 800-волтова батерия. За задния електрически мотор и двете превозни средства разчитат на двустепенен инвертор с повишена енергийна ефективност, идващ от SiC полупроводници, произхождащи от Onsemi за това.

Докато EV6 GT достига до 430 кВт мощност, Hyundai Ioniq 5 N предлага 448 кВт системна мощност, с активиран „N Grin Boost“, максималната мощност нараства до 478 кВт. За захранването е монтирана нова батерия с капацитет 84 кВтч. Оптимизирана система за термично управление на батерията се базира на разширена охлаждаща повърхност. Hyundai ще обяви гамата на Ioniq 5 N само с пускането на пазара.

Hyundai не споменава новата батерия в съобщението. Следователно не е известно дали разликата спрямо предишната батерия от 77,4 кВтч се постига чрез допълнителни модули или модифицирана клетъчна химия с по-висока енергийна плътност. Също така няма информация за производителността и продължителността на зареждане, но дори топ моделът едва ли ще се отклони от известното 18-минутно време за зареждане.

hyundai-ioniq-5-n-2023-02-min-888x444За тази цел Hyundai навлиза в детайли за допълнително развитото термично управление, което се основава на разширена охлаждаща повърхност и трябва да „значително“ подобри охлаждането на двигателя и батерията. „Ioniq 5 N е особено устойчив на загуба на мощност, причинена от топлина“, пише южнокорейската компания. Това не винаги е било така. За модела с висока производителност има специална функция в управлението на топлината: преди шофиране, водачът може да използва предварителна подготовка на батерията, за да доведе клетките на батерията до най-енергийно ефективно състояние. Той може да избира между режим „Drag“ за кратко шофиране с пълен товар и режим „Track“, който оптимизира възможно най-ниската температура на батерията за няколко обиколки.

Освен това функцията „N Race“ има за цел да даде на водача „по-директен контрол върху консумацията на енергия на автомобила“. В софтуера има избор между „Издръжливост“ и „Спринт“. „Издръжливостта“ увеличава максимално пробега. Според Hyundai това се постига чрез ограничаване на пиковата мощност, което води до по-бавно повишаване на температурата. „Спринт“, от друга страна, се фокусира върху производителността и осигурява максимално увеличаване на енергията.

Рекуперацията също е новоразработена: със системата на Hyundai N е възможно забавяне до 0,6 g, което е „водеща стойност в индустрията“, според съобщението. С активиран ABS автомобилът все още може да намали скоростта електрически с 0,2 g. Въпреки подобрената рекуперация, спирачките също са модернизирани: Ioniq 5 N има 400 мм предни дискове с четирибутални моноблокови апарати и 360 мм задни дискове.

В сравнение със стандартния модел, Ioniq 5 N е с 20 мм по-нисък, с 50 мм по-широк и с 80 мм по-дълъг. Други промени в каросерията са свързани с твърдостта, която е увеличена с 42 допълнителни заваръчни точки и 2,1 метра допълнителни залепени части. Стойките на двигателя и батерията са подсилени, докато предната и задната подрама осигуряват повишена странична твърдост. Кормилната колона също е подсилена.

Hyundai симулира трепване на предавките и звук от двигател с вътрешно горене.

Има и всякакви други софтуерни функции, от „N Drift Optimizer“, който помага да се поддържа ъгълът на дрейф.hyundai-ioniq-5-n-2023-01-min-888x444 Или „Track SoC“, който автоматично изчислява и показва консумацията на батерията на обиколка на състезателна писта. „N Launch Control“ предлага три различни нива на сцепление за възможно най-бързото изстрелване. И тогава има доста противоречиви функции „N e-shift“ и „N Active Sound+“. „N e-shift“ симулира „превключване на предавките чрез контролиране на изходящия въртящ момент на двигателя и симулира усещането за разтърсване между смените“, докато „N Active Sound+“, според компанията, „осигурява не само футуристичен електрически звук отвътре и отвън, но и подобни на двигателя с вътрешно горене звуци и изпускателни звуци, които създават увлекателно изживяване зад волана”. „Заедно те подобряват забавлението и радостта от шофирането, като симулират усещането за удар и звука на превозно средство с ICE – ДВГ“, се казва в изявлението.

Кога ще бъде пускането на пазара и на какви цени все още не разкрива Hyundai в съобщението си. Според Motor1 пускането на пазара на Hyundai на Ioniq 5 N в Европа е планирано за края на първото или началото на второто тримесечие на 2024 г.