Архив

VW Commercial Vehicles ще пусне нов електрически ван през 2024 г.

Volkswagen Commercial Vehicles ще пусне следващото поколение на своя Transporter през 2024 г. Той ще бъде базиран на платформа, споделена с Ford и, наред с други неща, ще бъде изцяло електрически. Това обаче означава, че новият VW Transporter вече няма да се произвежда в Хановер, Германия.

autocar.co.uk,10.10.2023 г.

Както съобщава британското списание Autocar, новият VW Transporter ще стои на същата платформа като Fordvolkswagen-id-buzz-cargo-iaa-nutzfahrzeuge-2018-02-e1696924063649 Transit Custom – или неговата електрическа издънка, E-Transit Custom. И точно като последния, новият Transporter ще се произвежда в Коджаели, Турция. Това вече беше станало очевидно поради добре известния съюз между VWCV и Ford.

Освен това Autocar научи, че от пускането на пазара през 2024 г., Transporter ще се предлага като совалка или микробус с до девет места за търговски превоз на пътници, като комби с два реда седалки и товарно отделение и като класически ван за доставка с голяма товарна площ. Въпреки това, според списанието, предположението, че ще има и версия Sportline, не е потвърдено.

Сътрудничеството между VWCV и Ford датира от времето на бившите изпълнителни директори на групата Хърбърт Дийс във VW и Джим Хакет във Ford. По това време двете компании сключиха MEB сътрудничество за Ford Explorer и друг модел на Ford от Кьолн с MEB технология от Волфсбург. Те също така проучиха сътрудничеството между отделите за леки търговски превозни средства.

В резултат на това пикапът VW Amarok използва технология от Ford Ranger (включително plug-in хибрид), а VW Transporter се доближава до Ford E-Transit Custom.

Въпреки че Ford ще предложи и версия за пътнически автомобили на същата база като E-Tourneo Custom, VW не планира базиран на Ford Multivan или California.

Multivan T7 е базиран на платформата за леки автомобили MQB, а California вероятно ще го последва. „Един Multivan трябва да бъде много по-удобен и много по-престижен [от Transporter]“, каза пред Autocar VWCV Карстен Интра. „Ето защо сега имаме два състава.“

Ford представи E-Transit Custom през септември 2022 г. Електрическото задвижване произвежда 100 или 160 кВт, а максималният въртящ момент и в двата случая е 415 Нм. 400-волтовата батерия предлага 74 кВтч нетна енергия, което трябва да е достатъчно за до 380 километра, според WLTP. Мощността на зареждане с постоянен ток е 125 кВт и се казва, че ще отнеме 41 минути от 15 до 80 процента. Данните на контрагента от VW все още не са публични.

Въпреки това е интересно да се отбележи, че полезният товар на E-transporter на Ford е до 1,1 тона (между 5,8 и 9,0 кубически метра товарен обем). Капацитетът на теглене до два тона също заслужава да се отбележи. Това е една от най-добрите стойности сред леките електрически транспортни средства и означава, че Ford надминава вече наличния електрически транспортьор от VW, ID. Buzz Cargo, базиран на MEB.