VW Commercial Vehicles ще пусне нов електрически ван през 2024 г.
Volkswagen Commercial Vehicles ще пусне следващото поколение на своя Transporter през 2024 г. Той ще бъде базиран на платформа, споделена с Ford и, наред с други неща, ще бъде изцяло електрически. Това обаче означава, че новият VW Transporter вече няма да се произвежда в Хановер, Германия.
autocar.co.uk,10.10.2023 г.
Както съобщава британското списание Autocar, новият VW Transporter ще стои на същата платформа като Ford Transit Custom – или неговата електрическа издънка, E-Transit Custom. И точно като последния, новият Transporter ще се произвежда в Коджаели, Турция. Това вече беше станало очевидно поради добре известния съюз между VWCV и Ford.
Освен това Autocar научи, че от пускането на пазара през 2024 г., Transporter ще се предлага като совалка или микробус с до девет места за търговски превоз на пътници, като комби с два реда седалки и товарно отделение и като класически ван за доставка с голяма товарна площ. Въпреки това, според списанието, предположението, че ще има и версия Sportline, не е потвърдено.
Сътрудничеството между VWCV и Ford датира от времето на бившите изпълнителни директори на групата Хърбърт Дийс във VW и Джим Хакет във Ford. По това време двете компании сключиха MEB сътрудничество за Ford Explorer и друг модел на Ford от Кьолн с MEB технология от Волфсбург. Те също така проучиха сътрудничеството между отделите за леки търговски превозни средства.
В резултат на това пикапът VW Amarok използва технология от Ford Ranger (включително plug-in хибрид), а VW Transporter се доближава до Ford E-Transit Custom.
Въпреки че Ford ще предложи и версия за пътнически автомобили на същата база като E-Tourneo Custom, VW не планира базиран на Ford Multivan или California.
Multivan T7 е базиран на платформата за леки автомобили MQB, а California вероятно ще го последва. „Един Multivan трябва да бъде много по-удобен и много по-престижен [от Transporter]“, каза пред Autocar VWCV Карстен Интра. „Ето защо сега имаме два състава.“
Ford представи E-Transit Custom през септември 2022 г. Електрическото задвижване произвежда 100 или 160 кВт, а максималният въртящ момент и в двата случая е 415 Нм. 400-волтовата батерия предлага 74 кВтч нетна енергия, което трябва да е достатъчно за до 380 километра, според WLTP. Мощността на зареждане с постоянен ток е 125 кВт и се казва, че ще отнеме 41 минути от 15 до 80 процента. Данните на контрагента от VW все още не са публични.
Въпреки това е интересно да се отбележи, че полезният товар на E-transporter на Ford е до 1,1 тона (между 5,8 и 9,0 кубически метра товарен обем). Капацитетът на теглене до два тона също заслужава да се отбележи. Това е една от най-добрите стойности сред леките електрически транспортни средства и означава, че Ford надминава вече наличния електрически транспортьор от VW, ID. Buzz Cargo, базиран на MEB.