Архив

BMW iX2 ще бъде пуснат на пазара в началото на 2024 г. – от 56 500 евро

BMW представи първия си iX2. Със старта на второто поколение на серията X2, електрическият модел също се насочва към представителствата. В технологично отношение новият модел се основава на познатия iX1 – но залага на независим дизайн.

11.10.2023 г.

Източник: Информация по имейл

Дори при първото поколение на X2, което BMW пусна на пазара през март 2018 г., X2 беше съзнателноFabian Kirchbauer Photography проектиран като отделен модел – а не като X1 купе. Въпреки това технологията под ламарината беше по същество същата.

Базираната в Мюнхен компания се придържа към концепцията във вече завършената смяна на поколението на X2 – с две малки разлики: BMW казва, че е направило новото X2 „по-независимо, спортно и прогресивно“. И тъй като технологичният донор X1 вече се предлага и като iX1 с изцяло електрическо задвижване – влезте в новия iX2.

Задвижването е добре познато от сродния му модел, също произведен в завода в Регенсбург. iX2 влиза в продажба на 2 март 2024 г. като iX2 xDrive30, т.е. моделът със задвижване на четирите колела с до 230 kW при усилване. Всеки от предните и задните оси е оборудван със синхронен двигател с електрическо задвижване от текущата модулна система за електрическо задвижване на BMW, така нареченото пето поколение.

Всеки двигател има мощност до 140 кВт и еднакви технически данни. Има само леки разлики в твърдата трансмисия отпред и отзад. Заедно двата двигателя произвеждат системен въртящ момент от 494 Нм, което позволява на iX2 да ускори от място до 100 км в час за 5,6 секунди. Максималната скорост е 180 км в час.

Fabian Kirchbauer PhotographyBMW не дава подробности за батерията в прессъобщението. Но неговото „високо използваемо енергийно съдържание“ в комбинация с „високоефективното задвижване“ позволява пробег от 417 до 449 километра, според WLTP.

Техническите данни показват, че акумулаторът за високо напрежение от 64,7 кВтч също е монтиран в дъното. Батерията може да се зарежда с до 130 кВт при пикова мощност и от десет до 80 процента за 29 минути. Благодарение на предварителната подготовка на батерията, това почти винаги трябва да е вярно. В най-добрия случай BMW може да зареди 120 километра за десет минути. В домашната стенна кутия или обществено AC зарядно устройство, 11 кВт батерия се зарежда напълно след 6,5 часа.

От други електрически BMW iX2 приема функции като адаптивна рекуперация, функцията „Максимален обхват“ и, в най-новата версия на софтуера за зареждане, „Максимално ефективно зареждане“, предназначени да оптимизират ефективността при разреждане. Има също Plug&Charge Multi Contract (за няколко съхранени тарифи за зареждане) и Connected Home Charging Package за оптимизирано натоварване и слънчева енергия зареждане у дома.

Има само минимални разлики в каросерията (както при X1 и iX1). Моделът се характеризира с независима иFabian Kirchbauer Photography изправена предна част, която на PR език „изразява самоуверено присъствие“. Отличителни елементи са LED фаровете и почти шестоъгълният бъбрек на BMW. Последният може да бъде допълнително оборудван с контурно осветление „BMW Iconic Glow“. Като опция се предлагат и адаптивни LED фарове с матрични дълги светлини без заслепяване.

В iX2 бъбрекът на BMW е предимно затворен отпред и, разбира се, няма изпускателни тръби отзад. Има малка разлика и отвътре: багажникът при електрическата версия е минимално по-малък, отколкото при двигателя с вътрешно горене X2 (560 до 1470 литра) при 525 до 1400 литра.

Докато сме на тема размери: iX2 е дълъг 4,55 метра, широк 1,85 метра и висок 1,59 метра. В сравнение с предшественика си с двигател с вътрешно горене, новият модел е спечелил значително във всички точки и е дори с 19,4 сантиметра по-дълъг. Според BMW увеличаването на междуосието и широчината на следата ще бъде от полза както за комфорта на петте седалки, така и за обема на багажното отделение.

Празен, iX2 xDrive30 тежи 2020 килограма според DIN, а допустимият полезен товар е 585 килограма. Капацитетът на теглене е максимум 1,2 тона, а натоварването на теглича е 80 килограма. В допълнение, 75 килограма могат да бъдат транспортирани като товар на покрива.

BMW подобрява акустичния комфорт в iX2.

Fabian Kirchbauer PhotographyИнтериорът е модерен и спортен. Има BMW Curved Display с най-новата версия на BMW OS. Новоразработените платнени седалки са стандартни, а кожата се предлага срещу допълнително заплащане – както и спортни седалки, електрическо регулиране на седалката с функция за памет, лумбална опора и функция за масаж. Що се отнася до тихото електрическо задвижване, акустичният комфорт също е подобрен.

Стандартното оборудване включва двузонов автоматичен климатроник, навигационна система BMW Maps, спортен кожен волан и фабрично монтирана автоматична отваряща и затваряща се задна врата. Пакетите оборудване са преструктурирани, за да позволят „целенасочена индивидуализация на автомобила“, според BMW.

В Германия iX2 струва най-малко 56 500 евро със задвижване на четирите колела от 230 кВт, докато базовият бензинов двигател, трицилиндров с 48-волтов хибрид и 125 кВт, се предлага от 46 400 евро. Това прави iX2 с 1500 евро по-скъп от iX1 xDrive30 със същото задвижване (от 55 000 евро). Цени за пазари, различни от Германия, не бяха споменати. eDrive20 с предно задвижване със 150 кВт, наличен в iX1, няма да се предлага в iX2, поне в началото.