Три пъти световният шампион във Ф1 Ален Прост, пред „Авто мото свят” – август 1989.
„Сена няма да прости”
В. „Авто мото свят”, 30 август 1989 г.,
спец. пратеник на Формула 1 – Красимир Панчев
Факсимиле от публикацията тогава и снимки – автора
– В какво се чувствате силен на пистата?
– Участвал съм в повече състезания от който и да е бил друг състезател, затова смятам, че имам повече силни страни от другите. Преди всичко с участията се натрупва опит. Мисля, че опитът ми е най-силното ми предимство.
– Надеждно ли са „обути” вашите състезателни машини (бел. авт. – основен спонсор на гумите във Ф1 по онова време беше „Гудиър”, с помощта на който беше осъществено и интервюто)?
– Първият ми състезателен автомобил беше „обут” с гуми „Гудиър”. След това фирмата се оттегли от участие във Формула 1. Карах с други гуми. Когато „Гудиър” отново стана един от основните спонсори на състезанията, отново подкарах с техните гуми. Те са много качествени и се чувствам с тях сигурен на пистата.
-Без спонсори е невъзможно участието в едно автосъстезание. Ето защо съм щастлив, че зад мене стоят такива фирми, като „Марлборо”, „Гудиър”, „Шел”. Имаме много добри контакти помежду си. Например между мен и „Марлборо”, моят спонсор от началото на участието ми във Формула 1, съществуват взаимно уважение и доверие.
– В кого виждате основния си конкурент?
– Смятам, че това е Айртън Сена.
–Имат ли недостатъци болидите „МакЛарън Хонда МП 4/5”?
– Може би последната степен на скоростната кутия не е достатъчно надеждна, защото с нея имахме някои проблеми. Но иначе всичко е много добре. Не случайно тези коли са най-силни на пистата…
След 10-ия кръг на Шампионата и това състезание на „Хунгароринг” през 1989 г., в общото класиране водеше Ален Прост с 56 т., следван от Айртън Сена с 42 т. и Нейджъл Менсъл с 34 т….
Въпреки това, неговият мениджър по връзките с медиите, предварително още при изпращането на моите въпроси от София по факса, заяви, че г-н Прост няма да отговори на моя въпрос, свързан с това…
Интервюто и командировката бяха осъществени с помощта на инж. Хаджиниколов – тогава директор на „Автокореком“…