Nissan, Mitsubishi потвърждават плановете си да инвестират в Renault EV подразделението Ampere
Nissan и Mitsubishi потвърдиха, че ще инвестират съответно до 600 милиона евро (647,46 милиона долара) и 200 милиона евро в Ampere, която е отделена от останалата част от Renault
Nissan ще стане „стратегически инвеститор“ в Ampere, каза Макото Учида, главен изпълнителен директор на японския автомобилен производител
reuters.com/business/autos-transportation
ПАРИЖ, декември (Reuters) – Дългогодишните партньори на Renault Nissan и Mitsubishi потвърдиха плановете си да
инвестират в звеното за електрически превозни средства Ampere на френския производител на автомобили и да го използват за разработване на електромобили за европейския пазар , съобщиха компаниите в сряда – бел. ред.- 6 декември.
След години на спорно партньорство, съобщението в сряда потвърждава, че новият съюз между трите автомобилни производители е по-малък и по-прагматичен, като се фокусира върху регионалното сътрудничество.
Nissan и Mitsubishi потвърдиха, че ще инвестират съответно до 600 милиона евро (647,46 милиона долара) и 200 милиона евро в Ampere, която е отделена от останалата част от Renault и трябва да бъде листвана през следващата година.
Nissan ще стане „стратегически инвеститор“ в Ampere, каза пред репортери Макото Учида, главен изпълнителен директор на японския автомобилен производител, добавяйки, че компанията може да използва софтуера и иновациите за свързаност на EV единицата на други пазари извън Европа.
„Разработването на електрически превозни средства по целия свят само би било много предизвикателство“, каза той.
Ampere ще разработи и произвежда електрическа версия на компактния Nissan Micra за европейския пазар и среден електрически SUV за Mitsubishi.
Изпълнителният директор на Renault Лука де Мео каза, че Ampere ще намали разходите за Micra за Nissan с 50%.
Партньорите от алианса потвърдиха и съвместните си проекти в Латинска Америка и Индия.
През септември Renault, Nissan и Mitsubishi прекратиха общото си споразумение за покупка, което според тях ще им позволи да се съсредоточат върху отделни проекти и да се адаптират по-бързо към регионалните различия на автомобилните пазари.
В края на юли Renault и Nissan финализираха условията на преструктуриран съюз след месеци преговори.
Разговорите се проточиха с месеци по-дълго от очакваното, отчасти поради Nissan, който беше загрижен за защитата на своята интелектуална собственост при бъдещи сътрудничества.