Архив

BMW увеличава продажбите на EV със 75 процента през 2023 г.

BMW Group е продала общо 376 183 изцяло електрически превозни средства през 2023 г. Това е със 74,4% повече в сравнение с 2022 г., като основната марка BMW постига още по-силен растеж благодарение на няколко нови модела, докато Mini отбелязва само леко увеличение.

bmwgroup.com

Кратък преглед: През 2022 г. BMW Group продаде 215 755 напълно електрически превозни средства от марките BMW и Mini,бмв прод което съответства на ръст от 107,7 процента. По това време марката BMW е продала 172 001 електромобила с батерии.

През 2023 г. обаче само марката BMW е продала почти толкова електрически автомобили, колкото цялата група през 2022 г. Миналата година 330 596 електрически BMW са били предадени на клиенти – 92,2% повече в сравнение с предходната година. При всички видове задвижване, марката BMW е доставила 2 253 835 автомобила (+7,3 процента), което довежда дела на EV до 14,7 процента.

Включително марките Mini и Rolls-Royce, BMW Group достави 2 555 341 автомобила (+6,5%), включително 376 183 BEV. Това представлява EV дял от 14,7 процента.

За текущата година BMW се стреми към дял на EV от 20 процента; всеки пети от новите автомобили на компанията ще има изцяло електрическо задвижване. До 2025 г. тази цифра ще бъде 25 на сто.

„Виждаме продължаващо голямо търсене на нашите напълно електрически продукти и, въз основа на нашето силно продуктово портфолио от различни марки, очакваме да продадем повече от половин милион напълно електрически превозни средства през 2024 г.“, казва Йохен Голер, член на борда на Мениджмънт на BMW AG, отговорен за клиента, марките, продажбите.

Портфолиото на производителя от 18 изцяло електрически варианта на модела също допринесе за това, покривайки ключовите сегменти на марката от iX1 с предно задвижване до бизнес моделите i4 и i5 и луксозните автомобили i7 и iX.

BMW не уточнява разпределението между отделните серии модели, нито разпределението на продажбите на BEV между съответните региони на продажби. Прессъобщението просто заявява, че „BMW iX1 и BMW i4, по-специално, са сред основните двигатели на продажбите.“ Въпреки това, i5 не беше наличен през цялата година, а първото електрическо комби на BMW, i5 Touring, ще бъде пуснато през 2024 г.

При Mini обаче 2023 г. се характеризира със смяна на модела. „Старият“ Mini Cooper SE имаше трудности на пазара с остарелите си технически данни, особено след като много клиенти вероятно очакваха премиерата на новото поколение през септември. Тъй като кросоувърът Mini Countryman ще се предлага и като BEV вариант за първи път (подобно на iX1), растежът през 2024 г. вероятно ще бъде значителен. През 2023 г. продажбите на напълно електрически модели Mini са нараснали с 3,5% до 45 261 автомобила. Като положителна бележка: с 15,3 процента делът на Mini в електромобилите е малко по-висок от този на марката BMW.

Първите екземпляри на Rolls-Royce Spectre също бяха предадени на клиенти през четвъртото тримесечие на 2023 г. Базираната в Мюнхен компания не посочва колко електрически Rolls-Royce вече са на пътя. Всичко, което се знае е, че натрупаните поръчки за електрическото луксозно купе продължават до 2025 г.

BMW вече не споменава изрично plug-in хибридите в прессъобщението. Там се казва само, че Групата е доставила общо 566 486 електрифицирани превозни средства. Изваждането на 376 183 BEV от тази цифра води до 190 303 plug-in хибрида – по-малко в сравнение с предходната година. През 2022 г. BMW Group продаде 218 040 PHEV.