BMW ще произвежда изключително електрически автомобили в Мюнхен от 2027 г.
BMW ще произвежда само електрически автомобили в основния си завод в Мюнхен от края на 2027 г. Тогава заводът в Мюнхен ще бъде първото място в съществуващата производствена мрежа на BMW Group, което е завършило трансформацията към е-мобилност.
bmwgroup.com, handelsblatt.com
Като цяло това ще бъде вторият изцяло електрически завод на базираната в Мюнхен компания; фабриката в процес на изграждане в Дебрецен, Унгария, ще произвежда само електрически автомобили от самото начало – пускането в експлоатация с модел „Нова класа“ е планирано за 2025 г. Въпреки това главният завод в Мюнхен тогава ще бъде първият съществуващ обект на BMW, който е напълно преобразуван.
Чисто електрически автомобил, i4, вече се произвежда в Мюнхен от 2021 г., но той все още се основава на мултиенергийната платформа CLAR. 3 Series Saloon, 3 Series Touring, M разклоненията на тези два модела и двойникът с вътрешно горене на i4, 4 Series Gran Coupé, също се произвеждат в Мюнхен на тази база. Има и два PHEV варианта на моделите от серия 3. Според BMW „всяко второ превозно средство, произвеждано всеки ден, вече има изцяло електрическо задвижване“.
„Заводът в Мюнхен е отличен пример за способността ни да се адаптираме. Ние инвестираме 650 милиона евро тук и ще произвеждаме изключително електрически превозни средства в нашия завод-майка от края на 2027 г.“, обяснява Милан Неделкович, член на Управителния съвет за производството, в скорошно съобщение за пресата от автомобилния производител.
Както беше съобщено, производството на електрически автомобили от „нова класа“ първоначално ще започне в завода в Мюнхен през 2026 г. успоредно с производството на настоящите модели. От края на 2027 г. само чисто електрически автомобили ще слизат от производствената линия там. Концепцията BMW Vision Neue Klasse IAA миналия септември даде предварителен преглед на модела, планиран за 2026 г. от Мюнхен.
Както пише германският вестник Handelsblatt, BMW предполага, че електрическите седани от „Новата класа“ ще използват напълно завода от края на 2027 г. „Превозните средства се изпробват и ние вървим точно по график“, уверява ръководителят на проекта Майк Райхелт. Дотогава около 8000 служители в завода трябва да бъдат напълно преквалифицирани за производство на електрически автомобили. Понастоящем всяка година в Мюнхен могат да се произвеждат до 200 000 автомобила.
Преди няколко месеца BMW вече прекрати производството на двигатели с вътрешно горене в основния си завод. Сега, след като решението е обявено, е ясно: след 75 години ерата на колите с вътрешно горене от Мюнхен ще приключи след три години. „Сърцето на BMW тупти тук, в Мюнхен. Заводът в Мюнхен е иновативен и многофункционален. Както през 60-те години на миналия век, една нова класа полага основата за преоткриването на нашия завод“, казва Петер Вебер, ръководител на завода в Мюнхен. Щастливи сме да водим завода в Мюнхен към изцяло електрическото бъдеще, започвайки със седана New Class.”
През 2023 г. BMW Group е продала 376 183 изцяло електрически превозни средства, със 74,4% повече в сравнение с 2022 г. Електрическият дял от общите продажби е 14,7% – обратно, почти 85% все още са имали двигател с вътрешно горене на борда. До 2024 г. се очаква делът на електрическите превозни средства да бъде 20 на сто, а до 2025 г. – 25 на сто.
В допълнение към Дебрецен и Мюнхен, BMW също ще произвежда автомобили, базирани на „Новата класа“ в Шенянг в Китай и Сан Луис Потоси в Мексико. Все още не е известно дали това първоначално ще бъде само за местните пазари или за глобален износ.