Архив

Пазарът на Китай нараства с 9,5 милиона електрически коли и plug-in хибриди през 2023 г.

Продажбите на електрически автомобили и plug-in хибриди в Китай отново се повишиха значително в края на 2023 г. 1,19 милиона нови единици в статистиката от декември увеличиха общите годишни продажби в Китай до около 9,5 милиона plug-in коли.

cnevpost.com, volkswagengroupchina.com.cn, ir.xiaopeng.com,

ir.nio.com, carnewschina.com, carnewschina.com, autonews.gasgoo.com, autonews.gasgoo.com

След като месечната граница от един милион новорегистрирани нови енергийни превозни средства (NEV) беше надхвърленаbyd-sea-lion-07-2023-02-min за първи път през ноември, продажбите на NEV се покачиха до около 1,19 милиона единици през декември, според данни на Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM) – an ръст от 46 на сто спрямо декември 2022 г. и 16,1 на сто спрямо предходния месец. От тях около 825 000 са електрически автомобили с батерии (+32% на годишна база, +18% спрямо ноември) и 364 000 plug-in хибриди (+93% на годишна база, +13% спрямо ноември). CAAM регистрира 2000 продажби на превозни средства с горивни клетки през декември.

От всички задвижвания, 3,16 милиона автомобила са продадени в Китай през декември, което е увеличение от 23,5% в сравнение с декември 2022 г. и 6,3% в сравнение с ноември. Това води до дял на NEV от 37,7% от общия пазар (+34,5% спрямо ноември).

Като цяло през 2023 г. в Китай са продадени почти 6,7 милиона BEV и около 2,8 милиона PHEV, т.е. общо близо 9,5 милиона коли със свещи. Това представлява увеличение от 38 процента в сравнение с 2022 г. Общите продажби на превозни средства в Китай през 2023 г. бяха 30,1 милиона единици, надхвърляйки границата от 30 милиона за първи път. Малко под едно от всеки три продадени превозни средства през 2023 г. (31,6 процента) е NEV.

BYD остава лидер на пазара на електрически автомобили и plug-in хибриди с нови рекордни продажби през декември. BYD продаде 340 178 plug-in коли само през този месец, 190 754 от които бяха BEV и 149 424 PHEV. През 2023 г. като цяло BYD надхвърли границата от 3 милиона, която си беше поставила. Той продаде 1 574 822 BEV и 1 438 084 PHEV – или 3 012 906 автомобила с връзки за зареждане.

Tesla е продала 94 139 електрически автомобила, произведени в Китай през декември, включително 62 158 Model Y и 31 981 Model 3s. В Китай са продадени точно 75 805 електрически автомобила Tesla, а 18 334 са изнесени. През 2023 г. Tesla е продала 603 664 електрически превозни средства в Китай и е изнесла 344 078.

Различните марки на Geely са продали 487 461 NEV през 2023 г., което е увеличение от 48 процента в сравнение с предходната година. По този начин новите енергийни превозни средства представляват почти една трета от годишните продажби на Geely. Great Wall Motor, която също обединява няколко марки (включително Ora и Wey), постигна годишни продажби на NEV от 261 546 единици (+98% на годишна база).

Volkswagen също не предоставя данни за декември, но заявява, че е доставил 191 800 чисто електрически автомобила в Китай през 2023 г. – 23,2% повече в сравнение с 2022 г. ID.3 представлява повече от 75 700 единици, ID.4 за около 61 700, а Семейство Audi e-tron за 31 025 броя. Групата е продала 3,236 милиона превозни средства в Китай с всички задвижващи системи през годината, така че делът на BEV е малко под 6 процента. Volkswagen не коментира дела на продадените PHEV.

Новият партньор на Volkswagen Xpeng продаде 20 115 BEV през декември, 78% скок в сравнение с декември 2022 г. За цялата година Xpeng регистрира продажби на 141 600 автомобила (+17% на годишна база). Nio записа малко по-ниски продажби през декември с 18 012 BEV (+14% на годишна база), но завърши пред Xpeng за цялата година с 160 038 продадени BEV (+31% на годишна база). Zeekr приключи декември с 13 476 доставени BEV и годината с 118 685 продадени (+65% на годишна база). Като дъщерно дружество на Geely, цифрите на Zeekr също са включени в статистиката на Geely, спомената по-горе.

Leapmotor и Aito са компании, които предлагат на пазара чисто електрически автомобили, plug-in хибриди и модели за удължаване на пробега. Leapmotor постигна рекордните 18 618 доставки през декември (+119% на годишна база) и 144 155 автомобила през 2023 г. (+30% на годишна база). Подкрепената от Huawei марка Aito регистрира 24 468 продажби през декември и 94 380 продадени автомобила за годината. Цифрите са достъпни и от BAIC BJEV, подразделението NEV на BAIC Group. Той продаде 20 815 единици през декември и около 92 000 единици през цялата 2023 г. (+84% на годишна база).