Архив

Audi печели рали Дакар с електрическо задвижване

Audi спечели рали Дакар с електрически задвижвания RS Q e-tron. Това беше и първият път, когато прототип с електрическо задвижване, високоволтова батерия и преобразувател на енергия триумфира в най-тежкото пустинно рали в света.

audi-mediacenter.com

Испанският пилот Карлос Сайнц и неговият навигатор Лукас Круз осигуриха първата победа на Audi в рали

Audi Dakar RallyRS Q e-tron

Audi Dakar RallyRS Q e-tron

Дакар след около 7900 километра с преднина от 1:20 часа. Предварителното решение беше взето на предпоследния етап в пустинята на Саудитска Арабия, където от няколко години се провежда рали Дакар: най-близкият съперник на Сайнц/Крус, многократният световен рали шампион Себастиен Льоб с конвенционално задвижван BRX Hunter, загуби много време поради повреда на окачването. Аудито на Сайнц и Круз беше пощадено от подобни дефекти, поради което успяха да спечелят с толкова голяма разлика в крайна сметка.

Техният автомобил е Audi RS Q e-tron, който беше представен за първи път през 2021 г. Задвижването на четирите колела на прототипа на Дакар е чисто електрическо и използва усъвършенствани електрически двигатели от предишните състезателни автомобили на Audi във Формула Е. Независимо от това, RS Q e-tron е хибридна състезателна кола: въпреки че електрическите двигатели се захранват с енергия от високоволтова батерия, енергийното съдържание на батериите не е достатъчно за дългите и бързи пустинни етапи на състезанието Дакар. Ежедневните етапи със състезателно темпо често бяха дълги повече от 400 километра, плюс трансферни писти.

Поради тази причина все още се монтира 2,0-литров двигател с вътрешно горене, който преди това беше използван в състезателните автомобили DTM от Инголщат. Тъй като двигателят с вътрешно горене, известен като „преобразувател на енергия“, се задвижва от „зареждане с остатъчно гориво“, 60 процента от емисиите на CO2 трябва да бъдат спестени в сравнение с конвенционалните горива, според Audi.

Следователно Audi всъщност спечели ралито през последната година от тригодишния проект Дакар с уникалното задвижване. През предишните години множество проблеми забавиха прототипите на базираната в Инголщат компания или ги извадиха напълно от надпреварата. Това не бяха само проблеми с изключително сложния задвижващ агрегат, но и с други аспекти като шасито.

В резултат на това Audi продължава значително да развива автомобила всяка година, което означава, че печелившият автомобил от 2024 г. има само основни общи характеристики с версията, представена през 2021 г.

„Поздравления за отбора Audi Sport за спечелването на рали Дакар“, каза изпълнителният директор на Audi Гернот Дьолнер. „Audi отново постави крайъгълен камък в моторните спортове. Спечелването на най-тежкото пустинно рали в света с електрифицирано задвижване е видимо „Vorsprung durch Technik“ и сочи пътя към нашето електрическо бъдеще.“