Stellantis ще произвежда в Европа средни и големи ванове с водородни горивни клетки
Stellantis обяви, че разширява гамата си лекотоварни превозни средства Stellantis Pro One със средни и големи ванове, задвижвани с водородни горивни клетки.
Производството им ще бъде съсредоточено съответно в Хордейн, Франция и Гливице, Полша, като това ще увеличи предложенията на компанията за нулеви емисии и ще затвърди лидерската ѝ позиция при индустриалните нискоемисионни автомобили в Европа.
През октомври 2023 г. автомобилният концерн представи пълно обновяване на гамата от ванове, показвайки усъвършенствани технологии за електрифицирано задвижване, безопасност, свързаност и модерна система за подпомагане на водачите (ADAS), предоставяйки спокойна среда за шофиране и надежден бизнес партньор за собствениците на търговски обекти.
„Въвеждането на средноразмерни ванове с водородни горивни клетки и добавянето на големи ванове с горивни клетки към нашите производствени линии е доказателство за ангажимента ни да запазим водещата роля в най-модерната водородна технология и да я направим достъпна за нашите най-взискателни клиенти – каза Жан-Мишел Билиг, главен технологичен директор на Stellantis, отговарящ за разработката на превозни средства с водородни горивни клетки. – Уменията и отдадеността на нашите инженерни и оперативни екипи са от съществено значение, за да следваме амбициите на стратегическия план Dare Forward 2030 и да поддържаме лидерството в сегмента на нискоемисионните лекотоварни превозни средства.“
Моделите с водородни горивни клетки, които се подготвят за европейския пазар, са общо осем: Citroen e-Jumpy и e-Jumper, Fiat Professional E-Scudo и E-Ducato, Opel/Vauxhall Vivaro и Movano, както и Peugeot E-Expert и E-Boxer.
Предназначени за интензивна употреба, вановете с горивни клетки се основават на технологията, използвана при електрическите превозни средства с батерии (BEV), с допълнителните предимства на краткото време за зареждане и без загуба на капацитета на полезен товар. Средният размер ванове с горивни клетки ще изминават рекордния за сегмента пробег от 400 км, като времето за зареждане ще бъде по-малко от четири минути, докато при големите ванове добавянето на технология с горивни клетки ще осигури пробег до 500 км и зареждане само за пет минути.
Задвижването с водород играе важна роля при автомобилите с нулеви емисии на Stellantis. През 2021 г. компанията стана първият производител в света, който пусна на пазара този тип превозни средства, а през 2023 г. се присъедини към управлението на Symbio, водеща компания за водородна мобилност, оперираща в Европа и САЩ.