Архив

Stellantis ще произвежда в Европа средни и големи ванове с водородни горивни клетки

Stellantis обяви, че разширява гамата си лекотоварни превозни средства Stellantis Pro  One със средни и големи ванове, задвижвани с водородни горивни клетки. 

Производството им ще бъде съсредоточено съответно в Хордейн, Франция и  Гливице, Полша, като това щеStellantis-Mid-size-Hydrogen-Fuel-Cell-Van-Line-up увеличи предложенията на компанията за нулеви  емисии и ще затвърди лидерската ѝ позиция при индустриалните нискоемисионни  автомобили в Европа.

През октомври 2023 г. автомобилният концерн представи пълно обновяване на гамата от ванове, показвайки усъвършенствани технологии за електрифицирано задвижване, безопасност, свързаност и модерна система за подпомагане на водачите  (ADAS), предоставяйки спокойна среда за шофиране и надежден бизнес партньор за собствениците на търговски обекти.

„Въвеждането на средноразмерни ванове с водородни горивни клетки и добавянето  на големи ванове с горивни клетки към нашите производствени линии е доказателство за ангажимента ни да запазим водещата роля в най-модерната  водородна технология и да я направим достъпна за нашите най-взискателни клиенти – каза Жан-Мишел Билиг, главен технологичен директор на Stellantis, отговарящ за  разработката на превозни средства с водородни горивни клетки. – Уменията и отдадеността на нашите инженерни и оперативни екипи са от съществено значение,  за да следваме амбициите на стратегическия план Dare Forward 2030 и да  поддържаме лидерството в сегмента на нискоемисионните лекотоварни превозни средства.“

Stellantis-Large-Hydrogen-Fuel-Cell-Van-Line-upМоделите с водородни горивни клетки, които се подготвят за европейския пазар, са  общо осем: Citroen e-Jumpy и e-Jumper, Fiat Professional E-Scudo и E-Ducato,  Opel/Vauxhall Vivaro и Movano, както и Peugeot E-Expert и E-Boxer.

Предназначени за интензивна употреба, вановете с горивни клетки се основават на  технологията, използвана при електрическите превозни средства с батерии (BEV), с  допълнителните предимства на краткото време за зареждане и без загуба на  капацитета на полезен товар. Средният размер ванове с горивни клетки ще  изминават рекордния за сегмента пробег от 400 км, като времето за зареждане ще  бъде по-малко от четири минути, докато при големите ванове добавянето на  технология с горивни клетки ще осигури пробег до 500 км и зареждане само за пет  минути.

Задвижването с водород играе важна роля при автомобилите с нулеви емисии на  Stellantis. През 2021 г. компанията стана първият производител в света, който пусна  на пазара този тип превозни средства, а през 2023 г. се присъедини към управлението  на Symbio, водеща компания за водородна мобилност, оперираща в Европа и САЩ.