Архив

Stellantis започва 2024 г. с много добри резултати на европейския пазар

  • Stellantis ускори ръста на продажбите си от 2023 г. в Европа (EU29), отбелязвайки през януари растеж както по отношение на пазарния си дял, който достигна 19,7% (с 0,9 процентни пункта повече спрямо миналата година), така и в обема на  реализираната продукция (+17,6%).
  • Продажбите във Франция, Германия, Италия и Англия са с двуцифрен ръст, като тези в Холандия, Португалия и останалите европейски страни също са с възходяща тенденция.
  • Stellantis Pro One продължава безспорното си лидерство в сегмента на лекотоварните автомобили с пазарен дял от над 31% (нарастване с 1,8 процентни пункта спрямо 2023 г.) и с  увеличение на обема продажби с 20,6%.
  • На пазара на електрическите превозни средства с батерии (BEV) Stellantis отчита 20% ръст спрямо миналата година (двуцифреният растеж е факт в почти всички страни), като пазарният дял на компанията е 13,7%, което отново е повече спрямо последното тримесечие на 2023 г.

През първия месец на годината Stellantis затвърди положителното развитие  на продажбите си спрямо 2023 г. В страните отJanuary2024StellantisSalesPerformance-EU29_BG EU29 компанията регистрира  17,6% увеличение в обема на реализираната продукция (леки и лекотоварни  превозни средства), което отговаря на пазарен дял от 19,7% (с 0,9 процентни  пункта повече спрямо миналата година).

В Германия растежът е със забележителните 61%, а в Англия – с 27%. Във  Франция Stellantis е пазарен лидер и има прираст в продажбите от 19%, а в  Италия – от 14,1% (леки и лекотоварни автомобили) като компанията и тук се  нарежда на водеща позиция (шест от моделите й са в топ десет най-търсени  автомобили, а FIAT Panda е начело на тази класация). Значителен пазарен  растеж е отчетен и в Холандия, Португалия (където автомобилният концерн  отново е първи по обем продажби), както и в други европейски страни като  Швейцария, Швеция и Чехия. В Ирландия и Норвегия растежът достигна съответно грандиозните 57,7% и 103,5%.

Подразделението Stellantis Pro One за лекотоварни превозни средства,  предлагащо широк обхват от автомобили за бизнеса, постига темпове на  развитие над средните и през януари пазарният му дял е 31,1% – с 20,6%  повече продажби (1,8 процентни пункта на годишна база).

„Растежът на Stellantis на ключови  през януари е отражение на  отдадеността ни към иновациите и задоволството на клиентите – отбеляза  Уве Хохгешурц, главен оперативен директор на Stellantis за Разширена  Европа. – Това развитие, както в обема на продажбите, така и в пазарния ни  дял, при всички сегменти и типове задвижване потвърждава факта, че сме  сериозен претендент за водещата позиция в Европа. Поздравления към  служителите и партньорите ни за „звездното“ начало на годината. Нека дръзко  продължим напред, надминавайки очакванията на всеки етап от пътя.“

Увеличението в продажбите на BEV (леки и лекотоварни) автомобили на Stellantis е също значително – 20% на годишна база, като пазарният дял на  компанията в Европа е 13,7%. Двуцифрени са ръстовете в почти всички страни  на континента. През януари лекотоварните превозни средства на Stellantis отбелязват дял от 29% в BEV сегмента, което е нарастване с почти 2  процентни пункта спрямо декември 2023 г.

Различните марки на автомобилния концерн започнаха годината със следните  ръстове: 23% за Citroën, 23,7% за Peugeot, 14,6% за Alfa Romeo, 21,4% за  Jeep, 9,3% за Lancia, 35,9% за Opel/Vauxhall, като Fiat, Opel/Vauxhall и Peugeot  са с увеличение на продажбите и в BEV сегмента при леките и лекотоварните  автомобили.

С пускането на пазара на няколко нови модела през 2024 г. Stellantis е на път  на удвои броя на електрифицираните си предложения за клиентите в Европа  до края на годината. Следвайки своя стратегически план Dare Forward 2030, компанията остава отдадена на иновациите, устойчивостта и предоставянето  на стойност.