Stellantis започва 2024 г. с много добри резултати на европейския пазар
- Stellantis ускори ръста на продажбите си от 2023 г. в Европа (EU29), отбелязвайки през януари растеж както по отношение на пазарния си дял, който достигна 19,7% (с 0,9 процентни пункта повече спрямо миналата година), така и в обема на реализираната продукция (+17,6%).
- Продажбите във Франция, Германия, Италия и Англия са с двуцифрен ръст, като тези в Холандия, Португалия и останалите европейски страни също са с възходяща тенденция.
- Stellantis Pro One продължава безспорното си лидерство в сегмента на лекотоварните автомобили с пазарен дял от над 31% (нарастване с 1,8 процентни пункта спрямо 2023 г.) и с увеличение на обема продажби с 20,6%.
- На пазара на електрическите превозни средства с батерии (BEV) Stellantis отчита 20% ръст спрямо миналата година (двуцифреният растеж е факт в почти всички страни), като пазарният дял на компанията е 13,7%, което отново е повече спрямо последното тримесечие на 2023 г.
През първия месец на годината Stellantis затвърди положителното развитие на продажбите си спрямо 2023 г. В страните от EU29 компанията регистрира 17,6% увеличение в обема на реализираната продукция (леки и лекотоварни превозни средства), което отговаря на пазарен дял от 19,7% (с 0,9 процентни пункта повече спрямо миналата година).
В Германия растежът е със забележителните 61%, а в Англия – с 27%. Във Франция Stellantis е пазарен лидер и има прираст в продажбите от 19%, а в Италия – от 14,1% (леки и лекотоварни автомобили) като компанията и тук се нарежда на водеща позиция (шест от моделите й са в топ десет най-търсени автомобили, а FIAT Panda е начело на тази класация). Значителен пазарен растеж е отчетен и в Холандия, Португалия (където автомобилният концерн отново е първи по обем продажби), както и в други европейски страни като Швейцария, Швеция и Чехия. В Ирландия и Норвегия растежът достигна съответно грандиозните 57,7% и 103,5%.
Подразделението Stellantis Pro One за лекотоварни превозни средства, предлагащо широк обхват от автомобили за бизнеса, постига темпове на развитие над средните и през януари пазарният му дял е 31,1% – с 20,6% повече продажби (1,8 процентни пункта на годишна база).
„Растежът на Stellantis на ключови през януари е отражение на отдадеността ни към иновациите и задоволството на клиентите – отбеляза Уве Хохгешурц, главен оперативен директор на Stellantis за Разширена Европа. – Това развитие, както в обема на продажбите, така и в пазарния ни дял, при всички сегменти и типове задвижване потвърждава факта, че сме сериозен претендент за водещата позиция в Европа. Поздравления към служителите и партньорите ни за „звездното“ начало на годината. Нека дръзко продължим напред, надминавайки очакванията на всеки етап от пътя.“
Увеличението в продажбите на BEV (леки и лекотоварни) автомобили на Stellantis е също значително – 20% на годишна база, като пазарният дял на компанията в Европа е 13,7%. Двуцифрени са ръстовете в почти всички страни на континента. През януари лекотоварните превозни средства на Stellantis отбелязват дял от 29% в BEV сегмента, което е нарастване с почти 2 процентни пункта спрямо декември 2023 г.
Различните марки на автомобилния концерн започнаха годината със следните ръстове: 23% за Citroën, 23,7% за Peugeot, 14,6% за Alfa Romeo, 21,4% за Jeep, 9,3% за Lancia, 35,9% за Opel/Vauxhall, като Fiat, Opel/Vauxhall и Peugeot са с увеличение на продажбите и в BEV сегмента при леките и лекотоварните автомобили.
С пускането на пазара на няколко нови модела през 2024 г. Stellantis е на път на удвои броя на електрифицираните си предложения за клиентите в Европа до края на годината. Следвайки своя стратегически план Dare Forward 2030, компанията остава отдадена на иновациите, устойчивостта и предоставянето на стойност.