Citroën Jumper отбелязва 30-ата си годишнина
Citroën отбелязва 30-ата годишнина на Jumper – наследник на емблематичните модели TUB и Type H.
Всички поколения на Jumper от 1994 година до днес неизменно поставят технологичните иновации в услуга на всички професионалисти – от занаятчиите и едноличните търговци, до мениджърите на големи автопаркове, с цел да улеснят работата на водача и да повишат ефективността на компанията.
Citroën Jumper отговаря последователно на очакванията на професионалистите, гарантирайки им здравина, надеждност и интелигентен дизайн, които дават възможност за оптимизация на всеки кубичен метър товарен обем. Моделът е водещ в своя клас по отношение на полезния товар и предлага огромно разнообразие от конфигурации с цел да осигури най-доброто индивидуално решение за всеки потребител.
Днес Citroën представя новото поколение на Jumper – по-модерно от когато и да било преди, с гама от високоефективни системи за задвижване с електричество, двигатели с вътрешно горене, а скоро и с водород. Моделът предлага пълна комуникационна свързаност и най новото поколение системи за асистенция на водача.
В продължение на вече почти 100 години марката Citroën оказва активна подкрепа на работещите във всички области със своята гама от здрави и иновативни лекотоварни превозни средства, съобразени със специфичните нужди на всеки професионалист. Това личи в особена степен в сегмента на товарните фургони, където марката се откроява с емблематични модели като пионерът Citroën TUB, положил основите на модерните лекотоварни превозни средства, легендарният Type H, прочутият C25 и не на последно място Jumper, който днес отбелязва своята 30-та годишнина и използва тази възможност, за да демонстрира нов, по-ярък стил, по-модерна свързаност и все така високо ниво на практичност.
През последните три десетилетия Jumper се превърна в еталон на европейския пазар на лекотоварни ванове със своите хиляди продадени автомобила.
Нека хвърлим поглед към изключителната кариера на Jumper, която осигури възможност на марката Citroën да бъде рамо до рамо в подкрепа на професионалистите от всички транспортни и занаятчийски браншове в продължение на изминалите 30 години и днес намира своето продължение с представянето на нов, още по-иновативен Jumper.
1994 година – Jumper представя нов модерен дух на пазара на лекотоварни автомобили
Jumper остави трайни впечатления още при световната си премиера през месец януари 1994 година, когато представи в своя сегмент от пазара редица вдъхновени от леките автомобили новости по отношение на дизайна, комфорта, ергономията и удоволствието от шофирането. Съобразявайки всичко това с нуждите и изискванията на професионалистите, които прекарват дълги часове зад волана на своите автомобили, специалистите на Citroën обърнаха специално внимание на ергономичността на интериора с подобно на това при леките автомобили високо ниво на шумооизолация и безпрецедентни за лекотоварен модел характеристики и удобства като електрическите механизми на прозорците и климатичната инсталация.
Разбира се, новият Jumper не пропусна да отговори и на основните нужди на всички професионалисти, предлагайки разнообразна гама от бензинови и дизелови двигатели, сред които и новите, много подходящи за тежки натоварвания 2.5-литрови дизелови агрегати в атмосферен и турбовариант с три клапана на цилиндър. В съчетание с многобройните възможности за конфигурация на каросерията, гамата на Jumper обхващаше общо 58 различни версии!
2002 година – безпрецедентни двигатели, възможности и удобствa
В началото на 2000-те Jumper продължи да се развива, демонстрирайки обновен дизайн и модернизация на гамата с два високотехнологични двигателя – турбодизеловия агрегат 2.2 HDi със система за директно впръскване на горивото и бивалентния (бензин/газ пропан-бутан или LPG) двигател 2.0. Обновеният Jumper се отличи и с редица нови функции и удобства, превръщайки се в първия представител на своя сегмент, предлагащ седалка на водача с променлива амортизация, видеокамера и сензори за паркиране на заден ход.
2006 година – изцяло нов Jumper, отговарящ още по-добре на изискванията на новото време
Надграждайки успеха на първото поколение на Jumper, Citroën представи на пазара изцяло нов модел, отговарящ още по-прецизно на нуждите и изискванията на професионалистите. Дизайнът на втората генерация обедини модерната линия с разширени практични възможности – включително и в малки детайли като вградените в бронята степенки за по-лесно почистване на челното стъкло. Диапазонът по отношение на товарния обем бе увеличен значително, достигайки до 17 м3 в сравнение с капацитета от 14 м3 при предходния модел. Новият Jumper беше и един от малкото модели с предно предаване в своя пазарен сегмент с общо допустимо тегло над 3,5 тона. Гамата от дизелови двигатели HDi също бе разширена и вече включваше три нива по отношение на максималната мощност със 100, 120 и 157 к.с.
2014 година – Jumper е в авангарда при внедряването на усъвършенстваните системи за асистенция на водача
Утвърждавайки своята позиция в челните редици по отнопение на технологичните нововъведения, към средата на 2010-те години оборудването на Jumper бе обновено и допълнено с последните иновации в различни области – дневни LED светлини, вградена навигационна система със сензорен екран, модул Connecting Box с Bluetooth функция за разговори със свободни ръце и USB, функция за предупреждение при неволно напускане на лентата за движение и не на последно място по важност – Stop & Start система при двигателите e-Hdi, която спомогна за намаляване на разхода на гориво с 0,5 литра/100 км в условия на градско движение.
2024 година – Jumper и ë-Jumper навлизат в нова епоха
Днес възможностите на Jumper придобиват безпрецедентни измерения, за да останат напълно в крак с развитието на модерния свят и промените в ограниченията, нуждите и желанията на професионалистите. Всичко това бе отразено при пазарната премиера на новите Citroën Jumper и ë-Jumper.
С цел осигуряване на по-висок комфорт за водача, за първи път при Jumper се предлага възможност за съчетаване на два от трите нови двигателя BlueHDi (140 и 180 к.с.) с автоматична трансмисия. Версията на двигателя с мощност 120 к.с. се предлага в комбинация с 6-степенна механична предавателна кутия.
За професионалистите, които отдават особено значение на прехода към устойчива мобилност и намаляване на ежедневните експлоатационни разходи, особен интерес представлява ë-Jumper и неговото изцяло ново, 100% електрическо задвижване. То предлага максимална мощност 200 кВт/270 к.с. и автономен пробег от 420 км*, демонстрирайки нови, по-високи стандарти по тези показатели в сегмента. Възстановяването на нивото на заряда на акумулаторната батерия от 0 до 80% при новия ë-Jumper отнема само 55 минути при използване на бързозарядна правотокова станция с мощност 150 кВт.
Изпълнявайки докрай ролята на пионер сред моделите с нулеви локални емисии в своя сегмент, на по-късен етап Jumper ще се предлага и във вариант с нова задвижваща система с горивни клетки на водород и пробег от близо 500 километра с едно зареждане.
Новият Jumper бележи значителна стъпка напред и по отношение на комуникационната и онлайн свързаност. Версиите от среден клас разполагат с екран с 5-инчов диагонал с показания на използваните медии (радиоприемник, свързан с Bluetooth телефон и т.н.). Моделите от висок клас са оборудвани с вградена навигационна система с голям 10-инчов сензорен екран и функция за безжична смартфон интеграция чрез Apple CarPlay и Android Auto.
По-добър комфорт и безопасност при шофиранe
За да предложи на потребителите оптимални условия за работа, новият Jumper демонстрира безпрецедентно ниво на оборудване – много по-удобна за използване електрическа ръчна спирачка, осигуряващо по-висок комфорт и безопасност цифрово огледало за обратно виждане, система за достъп и стартиране със „свободни ръце” и много други. Включват се и нови функции и системи за асистенция на водача като предупреждението за умора и спад на концентрацията и автоматичното аварийно спиране с разпознаване на пешеходци и велосипедисти.
С тези нови възможности и с по-самоуверения от когато и да било преди дизайн, отразяващ новата маркова идентичност на Citroën, Jumper навлиза с всички сили в своето четвърто десетилетие на успехи в сегмента на лекотоварните ванове.