Новата Toyota Yaris предлага допълнително, по-мощно хибридно електрическо задвижване: Hybrid 130
Toyota обнови последното поколение на своя Yaris с допълнително, по-мощно ново хибридно електрическо задвижване; значителни нови и подобрени функции за безопасност и помощ на водача; и изцяло ново оборудване за водача и мултимедийна система, които използват потенциала на цифровите технологии.
Новият Yaris предлага на клиентите опция за ново, по-мощно пълно хибридно електрическо задвижване, „Hybrid 130“. Присъединявайки се към установената опция за задвижване „Hybrid 115“ в гамата, новият „Hybrid 130“ се възползва от предимствата на хибридната технология на Toyota от пето поколение, за да даде по-рязко ускорение.
1,5-литрова пълна хибридна електрическа система има страхотни резултати от пускането си на пазара, основана на водеща ефективност при гориво и емисии и способността й да стигне по-далеч и за по-дълго време в изцяло електрически EV режим. Тези качества се поддържат и преработват за по-голяма производителност.
Ключовата промяна е въвеждането на нова хибридна трансмисия с по-мощен електрически мотор-генератор (мощност от 59 кВт на 62 кВт), заедно с корекции на софтуера и хардуера в блока за управление на мощността (PCU).
Резултатът е 12% увеличение на общата мощност на системата, от 116 DIN к. с. на 130 DIN к. с.. Максималният въртящ момент от електрическия мотор MG2 е увеличен с 30%, от 141 Нм на 185 Нм, наличен в целия диапазон на оборотите.
Това се изразява в по-бързо ускорение, с половин секунда по-бързо, за да се намали еталонът за 0-100 км в час до 9,2 секунди. По същия начин има по-бързо представяне при изпреварващи скорости, като 80-120 км в час се постигат за 7,5 секунди.
Дългогодишният опит на Toyota с хибридната технология гарантира, че емисиите на CO2 остават най-добрите в класа от 87-98 г/км, докато разходът на гориво остава стабилен при 3,9-4,3 л/100 км (данни за комбиниран цикъл на WLTP).
Икономията на гориво е допълнително подобрена с функции като контрол на предсказуемото състояние на заряда за условия на шофиране надолу и в задръствания чрез използване на комбинация от данни от навигационната система, за да се гарантира, че нивото на заряд на батерията максимизира шофирането с EV за подобряване на горивната ефективност в зависимост от маршрута, трафика, и градиент.
Новият “Hybrid 130” се предлага като стандарт в новите модели Yaris Premiere Edition и GR Sport. На някои европейски пазари се предлага и във висока степен.
Toyota също така трансформира потребителското изживяване на новия Yaris с цифрови технологии, като се простира от информация за водача до бордови забавления и свързаност и дори достъп до автомобила.
Новият Yaris вижда и представянето на най-новия мултимедиен пакет Toyota Smart Connect, предназначен за по-лесна, по-интуитивна работа с бързо реагиращ интерфейс. Той включва достъп до базирана на облак навигационна система, която помага да се осигури ефективно планиране на пътуването с актуална информация за маршрути, събития в трафика и закъснения.
Toyota T-Mate включва всички усъвършенствани функции, които правят новия Yaris по-безопасен и лесен за шофиране и паркиране, функции, които са направени по-ефективни от всякога с нови и подобрени функции. Те включват най-новото поколение системи за подпомагане на водача Toyota Safety Sense.
Новият Yaris е оборудван с нова камера и радар, които могат да сканират по-напред и по-широко от преди, което значително увеличава обхвата за откриване на риска от произшествия. Например, това означава, че системата за предварителен сблъсък (PCS) вече може допълнително да разпознае потенциален челен удар и по-широк кръг от обекти по пътя на автомобила, включително пешеходци, велосипедисти и, за първи път, мотоциклети.
Acceleration Suppression е нова функция на Toyota Safety Sense, която ще се намеси, за да забави всяко внезапно ускорение на автомобила, когато има риск от сблъсък с превозно средство отпред.
Проактивният асистент за шофиране (PDA) също е нов, предназначен да помага за избягване на познати опасности при шофиране при ниски скорости. Осигурява плавно забавяне, когато водачът свали газта, за да намали, когато идва зад по-бавно превозно средство или когато влиза в завой. PDA също така предоставя Steering Assist: когато колата наближава завой, това ще регулира силата на управление, за да помогне на водача да направи плавен и стабилен завой.
Новата система за аварийно спиране при шофиране (EDSS) може да подкрепи водача, ако се разболее или е недееспособен. Активен, когато е включен Lane Trace Assist, той открива дали водачът не е направил никакво управление, спиране или ускорение за определен период от време. Първоначално водачът ще получава звукови и визуални предупреждения и ако все още няма реакция от страна на водача, автомобилът ще спре леко, ще активира аварийните светлини и ще отключи вратите.
Асистентът за безопасно излизане (SEA), наличен като опция, предоставя визуални и звукови предупреждения, за да предотврати неволно отваряне на вратата на автомобила по пътя на превозни средства и велосипедисти, приближаващи се отзад. Системата за напомняне на задната седалка (RSRS) е друга иновация, която напомня на водача с предупреждения и звукови сигнали, ако е оставил дете или домашен любимец на задната седалка, като помага да се избегне рискът от инциденти с „гореща кола“.
Освен тези допълнителни функции, новият Yaris се възползва от подобрения на установените функции на Toyota Safety Sense. Адаптивният круиз контрол (ACC) е ревизиран за по-бърза реакция и за работа с по-естествено и успокояващо усещане. Например, когато друго превозно средство се движи в платното за движение на Yaris, забавянето е по-плавно. Водачът може също така да избере по-голяма настройка на разстоянието между превозното средство и функцията за намаляване на скоростта в завой на системата се активира по-рано, осигурявайки по-плавен контрол на скоростта.
Yaris е един от най-успешните модели в историята на Toyota, като продажбите му в световен мащаб надхвърлят границата от 10 милиона през 2023 г. Това постижение показва, че този малък автомобил е изпълнил първоначалното си обещание да внесе мисленето „големи-малки“ в B-сегмента като автомобил, който е компактен и целенасочено изглеждащ, но предлагащ просторен интериор.