Архив

Kia EV8 ще бъде електрическият наследник на Stinger

Kia работи върху изцяло електрически наследник на Stinger, който трябва да влезе в производство през 2026 г. като Kia EV8. Вече има спекулации относно първоначалните технически данни за електрическата лимузина – EV8 вече няма да се базира на познатия E-GMP от Hyundai и Kia.

thekoreancarblog.com

Според информация от Korean Car Blog, седанът ще бъде първият модел на Kia, базиран на новата електрическакиа платформа eM на Hyundai Group. Според по-ранен доклад eM ще бъде представен за първи път с Genesis GV90 през 2025 г.

Повече за eM след малко, но първо за EV8: наследникът на Stinger, разработен под кодовото име „GT1“, трябва да предлага до 450 кВт мощност и да използва батерия с капацитет от 113,2 кВтч. Това трябва да доведе до пробег от 700 до 800 километра, въпреки че тестовият цикъл не се споменава.

Мощността от 450 кВт трябва да бъде съставена от 200 кВт на предната ос и 250 кВт на задната ос. Производството е планирано да започне през 2026 г. в завода на Kia в Hwaseong. Това са известните ключови данни, докладвани от Korean Car Blog.

Твърди се, че източникът за това е „Графикът за производство на нови автомобили на Kia Union“ като вид план за увеличаване на бъдещите модели.

Екранната снимка – секциите, отнасящи се до други модели, са направени нечетливи, така че можем да очакваме допълнителни статии от портала за тези модели – ясно се отнася до „2026 Large EV sedan (GT) – EV8“ от Hwaseong Plant 3. На друго място се казва : „GT е заместител на Stinger/K8, който ще се нарича EV8 – SOP през 2026 г.“. SOP се отнася до началото на производството.

По-нататък в текста се посочва, че моделът с 450 кВт трябва да бъде само топ версията. Планирани са и версии със 160 кВт задвижване на задните колела (както в настоящите модели E-GMP) и с 320 кВт задвижване на всички колела. Не е известно дали тези варианти ще се предлагат и с по-малка батерия. Батерията от 113,2 кВтч би била най-голямата батерия в модел на Kia – досега 99,8 кВтч на Kia EV9 е максимумът.

Що се отнася до самата платформа, eM е една от двете електрически платформи от второ поколение в Hyundai Group. Когато Hyundai представи стратегията си за платформата миналото лято, беше обявено, че сегашната Electric-Global Modular Platform (E-GMP) ще бъде заменена от Integrated Modular Architecture (IMA) към средата на десетилетието. Това е архитектура, която стандартизира не само шасито, но и двигателите и системата от батерии с технологията cell-to-pack, използваща модули. Това трябва значително да увеличи икономиите от мащаба и да намали сложността (и следователно разходите за разработка).

Две платформи за превозни средства трябва да бъдат извлечени на базата на архитектурата IMA: eM за електрически автомобили „във всички сегменти“ и eS за специални превозни средства (Purpose-Built-Vehicles, PBV за кратко). И двете платформи ще използват комплектите за конструиране на двигател и батерия на IMA. Genesis GV90 ще бъде първият потребител на eM, последван от електрически седан, наречен GV80, Kia EV8 и по-късно също превозни средства под марката Hyundai.

Предшественикът на EV8, Stinger, беше седан с дължина 4,83 метра (или понякога наричан купе с четири врати), с който Kia навлезе в горния среден сегмент през 2017 г. Моделът, който също беше частично задвижван от 272 кВт V6 бензинов двигател, помогна за позиционирането на марката по-високо по онова време – това беше първата Kia, която се предлагаше на цени над 60 000 евро, в зависимост от двигателя.