Архив

Нов дизайн, позната система на задвижване: Dacia освежава своята Spring

Dacia пуска отново своя електрически компактен автомобил Spring. Марката Renault се фокусира върху външния вид, интериора, свързаността и реорганизацията на оборудването. По отношение на задвижването и зареждането обаче всичко си остава същото. По този начин новият Spring също ще разполага с малка батерия от 26,8 кВтч и максимална мощност от 48 кВт.

Dacia преобразява своята електрическа кола, пусната на пазара през 2021 г., но не преразглежда своятаdacia-spring-electric-facelift-2024-04-min-1400x933 технология за задвижване. Това е основното послание на марката Renault при представянето на новото поколение. С високата си полезна стойност Spring вече отговаря на „реалните нужди“ на клиентите.

Като градски автомобил, здравият модел може да спечели точки с ниското си тегло и изгодна цена. Dacia обича да набляга на съотношението цена-качество на подобен на SUV EV. От друга страна, не е тайна, че Spring нито е особено подходящ за дълги пътувания по магистрала, нито има възможност за бързо зареждане.

Dacia остава вярна на това позициониране и с новото поколение. Ревизираният Spring може да бъде поръчан от дилърите през пролетта, а пускането на пазара ще последва през лятото. Dacia все още не е обявила цената на бъдещата версия, но на предварително събитие за членовете на пресата се изпусна, че Spring „ще остане най-евтиният EV в Европа“. На събитието обаче научихме, че може да има кратка празнина в предлагането. Сегашното поколение се продава с отстъпка (поне в Германия), докато новото поколение няма да бъде налично до лятото.

Бъдещата Spring черпи вдъхновение от новия Duster, първият модел, който представя новия дизайнерски подход на Dacia. Отвън може да се види в по-силно оформен преден капак, цветни защитни ленти, обграждащи броните и по-специално калниците, и предни светлини под формата на хоризонтална буква „y.“

dacia-spring-electric-facelift-2024-02-min-1400x933В допълнение към предишните 14-цолови джанти 15-инчовите джанти вече се предлагат като опция, а моделът ще се предлага и в шест цвята (включително новите цветове Safari Beige и Brick Red). В същото време купето ще бъде с три сантиметра по-късо (от 3,73 на 3,70 метра) благодарение на преработените брони. Новият Spring е висок 1,52 метра и широк 1,77 метра (1,58 метра със сгънати странични огледала). Междуосието остава идентично – 2,42 метра.

Изборът между двигатели с мощност 48 или 33 кВт остава непроменен. Dacia също е запазила батерията същата. С 26,8 кВтч, той все още е прибран под формата на кутия под задната седалка – компонент, който Dacia споделя с Renault K-ZE City, който се продава в Китай. Клетките все още идват от китайския доставчик Sunwoda.

Въпреки това, Dacia разширява опциите за оборудване и, в съответствие с други модели в своята гама, добавя вариант на средно ниво на оборудване, наречен „Expression“ между съществуващите линии на оборудване „Essential“ и „Extreme“. Базовата версия се предлага само с малкия електродвигател, а топ версията само с големия. И двата задвижвания се предлагат във версията Expression от среден клас. Пробегът на всички версии ще бъде над 220 километра. Това е временна цифра, тъй като все още предстои хомологация. Текущото поколение Spring има пробег от 230 километра според WLTP и 305 километра в градския цикъл.

Що се отнася до зареждането, всичко остава същото. EVl се зарежда със 7 кВт AC през порта за зареждане отпред и по този начин може да зарежда от 20 до 100 процента за малко под единадесет часа в домашен контакт или за четири часа в стенна кутия. Функцията за зареждане с постоянен ток с 30 кВт остава опционална (от 20 до 80 процента SoC за 45 минути). Клиентите все още ще трябва да се справят без високоскоростно зареждане.

Електрическата Dacia продължава да бъде лека и с допълнителни шест килограма (984 килограма) остава под лимита от един тон. Предишният полезен товар от 330 килограма вероятно ще спадне леко в съответствие с едноцифреното увеличение на теглото в килограм. Но и тук хомологацията все още предстои. В същото време обемът на багажника нараства от 290 на 308 литра (1004 литра със сгънати задни седалки). Освен това в интериора има почти 33 литра място за съхранение. Друга нова функция е опционален багажник под предния капак с 35 литра място за съхранение. Освен това Dacia промотира своята система „YouClip“, която беше въведена в Duster и вече е налична през пролетта, с която аксесоари като държачи за смартфони, лампи или чанти, които могат да бъдат поръчани от дилъри и се закрепят към различни устройства.

Електрическата Dacia продължава да бъде лека и с допълнителни шест килограма (984 килограма) остава под лимита от един тон. Предишният полезен товар от 330 килограма вероятно ще спадне леко в съответствие с едноцифреното увеличение на теглото в килограм. Но и тук хомологацията все още предстои. В същото време обемът на багажника нараства от 290 на 308 литра (1004 литра със сгънати задни седалки). Освен това в интериора има почти 33 литра място за съхранение. Друга нова функция е опционален багажник под предния капак с 35 литра място за съхранение. Освен това Dacia промотира своята система „YouClip“, която беше въведена в Duster и вече е налична през пролетта, с която аксесоари като държачи за смартфони, лампи или чанти, които могат да бъдат поръчани от дилъри и се закрепят към различни точки за закрепване ( при Spring  има един на таблото и два на централната конзола). В бъдеще тази функция ще бъде внедрена във всички нови Dacia.

СЛЕДВА