Архив

Stellantis подготвя производството на електрически двигатели в Унгария

Stellantis ще произвежда и електрически задвижвания в своя унгарски завод в Szentgotthárd. Групата ще инвестира около 100 милиона евро в съответното оборудване на фабриката. Първите електрически задвижващи модули (EDM), произведени в Унгария, ще слязат от производствената линия в края на 2026 г.

stellantis.com

В момента Stellantis произвежда двигатели с вътрешно горене в Szentgotthárd, по-специално 1,2-литрови турбо трицилиндрови и 1,6-литрови четирицилиндрови двигатели. След по-малко от три години там ще произвежда и електрически задвижвания за няколко модела Stellantis. За тази цел производителят ще инвестира 103 милиона евро, включително капитал на Stellantis и субсидии от унгарското правителство.

Заводи Stellantis Унгария Drives

Заводи Stellantis Унгария Drives

Иначе компанията само уточни, че електродвигателите ще бъдат EDM за предстоящата платформа STLA. Stellantis обяви плановете си за новата платформа през 2021 г. Съответно, „STLA Small“ за микро и компактни автомобили ще замени второто поколение на платформата e-CMP.

Новата платформа ще има пробег от поне 500 километра за леки автомобили в сегментите A, B и C. Има също „STLA Medium“ за леки автомобили в сегменти C и D и „STLA Large“ за леки автомобили в сегменти D и EV с пробег съответно до 700 и 800 километра. От 2024 г. четвъртата платформа на Stellantis ще бъде „STLA Frame“ за големи електрически SUV и пикапи с пробег от поне 500 километра.

Производството на електродвигатели ще се помещава в съществуващите сгради на завода в Унгария и ще се извършва от обучени служители, според изявлението. „Пренасянето на производството на модули за електрическо задвижване в Szentgotthard в подкрепа на нашата трансформация към електрификация е друга важна част от нашата цел да предоставим на клиентите чиста, безопасна и достъпна мобилност“, каза Арно Дебьоф, главен производствен директор на Stellantis.

Инвестицията в Унгария е последният пример за стратегията на Stellantis за производство на EV компоненти в съществуващи заводи. Групата вече използва своите производствени мощности в Тремери-Метц, Франция, за производство на електрически двигатели (в сътрудничество с Nidec). Тази стъпка е планирана за третото тримесечие на 2024 г. в Кокомо, САЩ. Производството на следващо поколение електрифицирани трансмисии с двоен съединител (eDCT) ще започне тази година в Мирафиори, Италия. Те са предназначени за хибридни и plug-in хибридни превозни средства на Групата.

Като част от своята пътна карта за електромобили „Осмелете се напред 2030“, Stellantis се стреми към 100 процента електрически пътнически автомобили в Европа и 50 процента електрически пътнически автомобили и лекотоварни автомобили в Съединените щати до края на десетилетието.