Архив

Porsche представя два нови е-хибридни варианта на Panamera

Porsche допълнително разширява гамата си от задвижващи агрегати за Panamera. Като част от стратегията E-Performance към портфолиото са добавени Panamera 4 E-Hybrid и Panamera 4S E-Hybrid. Това е отговорът на Porsche на особено силния интерес към ефективни и динамични е-хибридни задвижвания на много пазари. Така Panamera ще се предлага в общо четири варианта на изпълнение на тази усъвършенствана технология за задвижване.

Panamera 4 E-Hybrid е фокусирана върху това да бъде особено ефективна и способна.

За да генерира мощно ускорение, Porsche комбинира нова хибридна система със значително обновен 2,9-литров V6-туин-турбо двигател 300 к. с. Общата системна мощност от 463 к. с. и максимален въртящ момент от 479 lb.-ft. позволяват ускорение от 0 до 60 mph за 3,9 секунди, както и максимална скорост на пистата от 174 мили в час.

Panamera 4S E-Hybrid

Panamera 4S E-Hybrid

Panamera 4S E-Hybrid поставя още по-голям акцент върху динамиката на шофиране, както и върху непрекъснатото подаване на мощност в горния диапазон на оборотите. Неговият 2,9-литров туин-турбо шестцилиндров двигател развива 348 к. с. Общата мощност на системата е 536 к. с., максималният въртящ момент е 553 lb.-ft. Това позволява на Panamera 4S E-Hybrid да ускори от 0 до 60 мили в час за 3,5 секунди и да достигне максимална скорост на пистата от 180 мили в час.

Всички нови модели Panamera E-Hybrid предлагат по-висока скорост на зареждане, по-добра реакция на газта и батерия с 45% по-голям капацитет от своите предшественици. Новата батерия с високо напрежение предлага капацитет от 25,9 кВтч (бруто) без нужда от повече място. В същото време 11-кВт-On-Board-AC-зарядно устройство може да намали времето за зареждане до само два часа и половина при идеални условия.

Изцяло новият електрически мотор развива до 187 к. с. и 331 lb.-ft. въртящ момент, което го прави много по-мощен от този, използван в предишното поколение. Освен това е ефективно поставен в корпуса на PDK трансмисията и интегриран в циркулацията на маслото, спестявайки тегло.

В тази конкретна конфигурация роторът се върти в статора, намалявайки инерцията на масата с 50%, което подобрява реакцията на дросела. С потенциал за рекуперация до 88 кВт, електрическият мотор може да допринесе за подобряване на изцяло електрическия обхват на новите модели Panamera E-Hybrid.

Четирите оптимизирани режима на шофиране, специфични за моделите E-Hybrid, както и допълнително подобрените режими Sport и Sport Plus подобряват допълнително ефективността на тези варианти.

Автомобилите стартират в напълно електрически режим E-Power. След като нивото на зареждане на батерията е под определена минимална стойност, системата автоматично превключва в режим Hybrid Auto, който управлява задвижването въз основа на текущата ситуация на шофиране.

Освен това, активното използване на навигационната система изпраща информация за предстоящия маршрут до автомобила, която се обработва от режим Hybrid Auto за оптимизиране на стратегията за задвижване. Например, градското шофиране може да се оптимизира с помощта на електрическия мотор, подобрявайки ефективността. За да направи това, системата използва както данни за автомобила, така и навигационни данни.

СЛЕДВА