Архив

Tesla пуска Model Y с голяма батерия и задвижване на задните колела

Нов вариант на Model Y вече се предлага в Европа. Вариантът „Long Range Rear Wheel Drive“ има WLTP обхват от 600 километра и е малко по-голям от обикновения вариант „Rear Wheel Drive“ с по-малка батерия.

tesla.com, tff-forum.de

Това означава, че вече има четири налични варианта на Model Y, поне в някои европейски страни.тесла Конфигураторите показват, че версията за дълги разстояния е налична в Белгия, Чехия, Дания, Естония, Гърция, Испания, Германия и Норвегия, наред с други. Въпреки това (все още) не се продава във Франция, Холандия и Обединеното кралство, например.

Базовата версия на Model Y, наречена „задвижване на задните колела“, има WLTP пробег до 455 километра и е оборудвана с LFP батерия. Новата версия „Long Range Rear Wheel Drive“ може да измине до 600 километра между зареждания. Има кръгла клетъчна батерия 2170, позната от моделите със задвижване на всички колела. „Long Range All-Wheel Drive“ ускорява по-бързо благодарение на втория мотор (5,0 вместо 5,9 секунди до 100 км в час), но има само WLTP пробег от 533 километра. Топ моделът е Model Y Performance, обозначен като „Performance All-Wheel Drive“ в конфигуратора.

Както обикновено, Tesla предоставя почти никаква информация за самото устройство в своя конфигуратор. Очевидно изтеклото типово одобрение показва мощност от 220 кВт с въртящ момент от 350 Нм. Твърди се, че консумацията е 15,5 кВтч/100 км, което позволява висок пробег с познатата батерия. За сравнение, моделът със задвижване на четирите колела изразходва 16,9 кВтч/100 км.

Интересна подробност: Tesla има само един вариант на джанта, сертифициран в WLTP. За Model Y „Long Range All-Wheel Drive“ например това бяха 20-инчовите джанти за тези 533 километра. По-рано беше казано, че с 19-инчовите джанти с въздушни капачки, EV има „приблизителен“ пробег от 565 километра. Tesla има и двете версии, сертифицирани за „Long Range Rear-Wheel Drive“, като 600 километра са постигнати с 19-инчовите колела и 565 километра с 20-инчовите индукционни колела според WLTP. С други думи, дори ако сравняването на обхватите на WLTP на хартия предполага, че моделът със задно предаване предлага почти 70 километра по-голям пробег, разликата е повече от около 30 километра при сравняване на същите джанти.

Освен това не изглежда да има други разлики спрямо Model Y със същата батерия и задвижване на всички колела, налични до момента – оборудването и производителността на зареждане са същите. Разликата обаче е в цената. Така например в Германия новият вариант е с около 6000 евро по-евтин от модела със задвижване на всички колела. Пропуснатите компоненти за предния електродвигател сами по себе си не могат да обяснят тази разлика.

В други страни разликата е значително по-малка. В Белгия новият вариант на модела започва от 49 970 евро и следователно струва само 3 000 евро по-малко от версията със задвижване на всички колела. Същото важи и за Испания и Дания.

Новата версия също се произвежда в Grünheide. Наличността е много подобна на всички други варианти на задвижване: те са посочени в конфигуратора като 2-3 седмици, докато за новия модел е 2-4 седмици.