Архив

Световна премиера на Mini Aceman: Mini пуска първия изцяло електрически модел

Mini вече предлага Cooper и Countryman с електрически задвижвания, но и двата модела се предлагат и с двигатели с вътрешно горене. С Aceman британската марка на BMW представи първата си серия изцяло електрически модели. Имаме данните от премиерата в Пекин!

bmwgroup.com, 24.04.2024 г.

Сн.:Mini Aceman BEV

Mini позиционира новодошлия между иконата на марката, Cooper с три врати, и компактния кросоувърmini-aceman-s-2024-15-min-1400x933 Countryman – с дължина 4,07 метра, Aceman е по-близо до 3,90-метровия Cooper, отколкото Countryman (4,43 метра). Все пак височината му от 1,50 метра определено го прави кросоувър. Mini го нарича „първият кросоувър модел за премиум сегмента на малките автомобили“.

По отношение на задвижващата система, Aceman е силно ориентиран към настоящото поколение Cooper, което дебютира на IAA Mobility миналата година – с едно изключение. Подобно на Cooper E, базовият модел Aceman E има задвижваща мощност от 135 кВт и 290 Нм въртящ момент. Въпреки това, с 42,5 кВтч, батерията на Aceman E е малко по-голяма от тази на Cooper E (40,7 кВтч). Едно предимство е, че с пробег от 310 километра по WLTP, Aceman E може да измине пет километра повече от малката кола.

При Aceman SE обаче няма промени: както при Cooper, изходната мощност е 160 kW, а максималният въртящ момент е 330 Нм. Батерията има енергийно съдържание от 54,2 кВтч. Изненадващо, със същата комбинация от батерия и задвижване, малкият кросоувър автомобил може дори да измине четири километра повече от предполагаемата по-аеродинамична малка кола – по-специално 406 вместо 402 километра, според WLTP.

Също така няма значителни разлики с Cooper E и Cooper SE по отношение на поведението при зареждане.

Все още трябва да се имат предвид два фактора, за да се превърне по-малкият кросоувър в „истинско“ Mini: поведението при шофиране и дизайна. Според Mini шасито придава на Aceman „спортен характер и това се отразява и в удоволствието от шофирането, което е типично за марката“.

mini-aceman-s-2024-18-min-1400x933Новите функции в Aceman включват амортисьорната система със „силно предварително напрегнати стабилизатори“, които според Mini „подобряват прецизността и точността на кормилното управление, като в същото време осигуряват стабилна опора при накланяне“. Прецизното настройване на кормилното управление и всички системи за контрол на стабилността при шофиране за комфортно или спортно шофиране гарантира изключително изживяване при шофиране във всяка ситуация. Реакцията на електрическото задвижване на натиск върху педала на газта е оптимизирана за спортен стил на шофиране.”

 

Aceman E Aceman SE

Задвижване     FWD                   FWD

Мощност        135кВт               160 кВт

Въртящ момент 290 Нм      330 Нм

Ускорение      7.9 сек.              7.1 сек.

Макс. скор.     160 км в час 170 км в  час

WLTP обхват 310 км         406 км

Кап. на бат.. 42,5 кВтч 54,2 кВтч

Кап. на зар.DC 75 кВт    95 кВт

Време за зар. DC 10-80% 30 мин. 30 мин

Цена (Германия) 34 900 евро 38 900 евро

Тъй като Aceman е базиран на електрическа платформа и по този начин не трябва да се правят резерви за никакви компоненти на двигателя с вътрешно горене (като Countryman), новият модел дори се казва, че е „съвременна интерпретация на основата на изобретателя на класическото Mini сър Алек Исигонис визия”, според Mini.

Максимално използване на пространството с минимален отпечатък, комбиниран с модерна концепция заmini-aceman-s-2024-02-min-1400x933 задвижване. Въпреки че Aceman е малко над четири метра дълъг, той предлага пет удобни седалки и товарен обем от 300 литра, „докато многобройните опции за регулиране позволяват този капацитет да бъде разширен индивидуално до 1005 литра“. Това включва сгъване на задните седалки.

За дизайна на производствения модел екипът, ръководен от ръководителя на дизайна на Mini – Оливър Хейлмър, е използвал многобройни елементи от проучването на Aceman от 2022 г., които, в случай на формата на дневните светлини, вече са били забелязани на Земляк. Прекалено закачливите елементи, като например осветеният контур на типичната за марката, но вече несъществуваща предна решетка, обаче не са попаднали в серийно производство.

Но основната концепция със стръмна, здрава предна част и къси надвеси има. Mini ще предлага Aceman в четири дизайнерски версии (Essential, Classic, Favored и JCW), които се различават по дизайнерски детайли. Облицовката Classic, например, включва покрив в контрастен цвят и странични огледала в черно или бяло, докато JCW (което означава линията за моторни спортове „John Cooper Works”) има по-спортен дизайн отпред и отзад – рамката на предната част решетката, например, е в черен гланц.