BMW дава фейслифт на i4 и нов модел със задвижване на четирите колела
BMW представя леко преработена версия на Серия 4 Gran Coupé и неговата електрическа версия, i4, на Auto China в Пекин. При i4 има свежи дизайнерски акценти и допълнителен вариант на задвижване.
bmwgroup.com, 24.04.2024
Сн.:BMW i4 Auto Китай
Новата задвижваща система е i4 xDrive 40. Досега i4 се предлагаше само като модел със задвижване на четирите колела в подчертано спортния вариант i4 M50 с 400 кВт мощност – или като модел със задвижване на задните колела с 250 кВт мощност (eDrive 40) с същата батерия или 210 кВт i4 eDrive35 с по-малка 70,2 кВтч батерия.
Новият, четвърти вариант на задвижване също използва батерията от 83,9 кВтч на eDrive40 и M50. Системната мощност на задвижването на четирите колела е 295 кВт, а въртящият момент е 600 Нм благодарение на втория електрически мотор на предната ос (eDrive40: 430 Нм). Разходът обаче се увеличава с мощността и въртящия момент, така че пробегът на автомобила със задвижване на четирите колела е между 444 и 548 километра, според WLTP, в зависимост от оборудването.
WLTP диапазоните на трите известни варианта на задвижване също ще се променят с фейслифта – вероятно поради леко модифицираната аеродинамика на преработената предна част. Моделът със задно задвижване и батерия със същия размер може да измине до 600 километра (преди това максимум 590 километра). За сравнение, по-мощният i4 M50 (с по-широки гуми) има максимален WLTP пробег от 522 километра (преди максимум 520 километра). За базовия модел i4 eDrive35 пробегът по WLTP е увеличен от 483 на 500 километра.
i4 eDrive35 i4 eDrive40 i4 xDrive40 i4 M50
Задвижване RWD RWD AWD AWD
Мощност 210 кВт 250 кВт 295 кВт 400 кВт
Върт. момент 400 Нм 430 Нм 600 Нм 795 Нм
Ускорение 6.0 сек. 5.6 зек. 5.1 сек. 3.9 сек.
WLTP Обхват 500 км 600 км 548 км 522 км
Капацитет на бат. 70,2 кВтч 83,9 кВтч 83,9 кВтч 83,9 кВтч
Мощност на зар. DC 180 кВт 205 кВт 205 кВт 205 кВт
Време за зар. DC 10-80% 32 мин. 30 мин. 30 мин. 30 мин.
Цена (в Германия) 56 500 евро 59 800 евро – 71 100 евро
Що се отнася до зареждането, новият i4 xDrive40 е подобен на познатите модели: 11 кВт са възможни с променлив ток, а i4 версиите с голяма батерия могат да се зареждат с пикова мощност от 205 кВт на съответно мощни станции за бързо зареждане (eDrive35: 180 кВт). Батерията може да бъде предварително кондиционирана до оптимална температура, преди бързото зареждане да спре, за да се постигне обещаното време за зареждане от около 30 минути при възможно най-много условия. Освен това, всички варианти на модела на BMW i4 са подходящи за „Свързано домашно зареждане“ в първоначалните пилотни пазари. BMW наскоро представи тази функция за слънчево зареждане и зареждане с оптимизирано натоварване заедно с E.ON.
Промените в дизайна се обясняват бързо: основната форма на бъбрековидната решетка на BMW отпред остава същата, но дизайнът на черния капак е променен. Преди това повърхността беше напълно затворена и черната повърхност с висок гланц имаше множество вдлъбнатини, за да създаде шарка. В бъдеще само частта от бъбрековидната решетка на BMW около и над регистрационния номер ще бъде затворена, но с гладка повърхност и шарка като бъбрековидната решетка на BMW iX – топ моделът i4 M50 има собствен дизайн на бъбрековидната решетка. Секцията под регистрационния номер е отворена като допълнителен въздухозаборник. Контурът на бъбрековидната решетка стандартно е покрит с матов хром и като опция се предлага в черно с висок гланц.
Други модификации в дизайна включват новата структура на LED модулите в самите фарове. Дневните светлини и мигачи вече са разположени вертикално, което придава на фаровете свеж вид. Адаптивни LED фарове с матрични дълги светлини без отблясъци или нови задни светлини с лазерна светлина са допълнителни екстри.
Има и целенасочени ревизии вътре, като например преработени волани като стандартния волан с две спици и многоъгълна джанта. Броят на бутоните и контролите на арматурното табло също е намален. В бъдеще вентилацията, климатизацията и опционалното отопление на седалките и волана ще се управляват чрез контролния дисплей или гласов контрол.
Инфотейнмънтът на извития дисплей е фабрично оборудван с версията на софтуера BMW OS 8.5, която предлага функции, включително нов екран за въвеждане с вертикално подредени функционални икони на едно ниво. Според BMW достъпът QuickSelect ще се използва за директен избор на функции без подменюта.
BMW все още не е обявило цените, но ще го направи в края на май. Ревизираната версия на i4 ще се произвежда в завода в Мюнхен от юли.