Архив

Екипът на DS Automobiles се представи отлично в надпреварата за E-Prix на Монако

  • Щофел Вандоорн се нареди трети на финала в най-бляскавото състезание за годината и спечели първото си място на подиума с отбора на DS Automobiles
  • Жан-Ерик Верн финишира четвърти и спечели много важни точки

През изминалия уикенд Монте Карло бе домакин на Световния шампионат ABB FIA Formula Е за най-853d86fb964ed32ef99a259c03b111f3e6292bccпрестижното състезание за годината – E-Prix на Монако, очаквано с нетърпение от пилотите и феновете на състезателната серия. Освен добре познатото предизвикателство да завършиш със здрав автомобил, преминавайки през лабиринта от предпазни мантинели на 3,3-километровото изпълнено със завои градско трасе, надпреварата в княжеството се отличава и с една от най-големите денивелации в годишния календар на шампионата – изкачването от завоя Сант Девот до прочутото казино и последващото спускане към пристанището и комплекса с плувните басейни.

Блестящите и изискани в своите черно-златни одежди „Grand Gala“, двата състезателни болида DS E-TENSE FE23 блеснаха и с отличните си резултати още в квалификациите. Достигайки до финалния етап на двубоите, Щофел Вандоорн се класира на второ място в генералното класиране и затвърди реномето на френската премиум марка – за пети път в осем състезания задвижващата система на DS Automobiles зае място на първия ред на стартовата решетка, изпреварвайки всички останали отбори в шампионата:. Жан-Ерик Верн също бе на висота на легендарното трасе в Монте Карло и се нареди пети на стартовата решетка.

За Щофел Вандоорн състезанието започна страхотно и той поведе малко преди колата на сигурността да излезе на трасето след състезателния инцидент в участъка на плувния басейн. Той изостана с няколко места назад с активирането на двата си атакуващи режима, но през цялото време остана в битката за водещите позиции, подреждайки се точно пред своя съотборник Жан-Ерик Верн. Двамата бивши шампиони демонстрираха перфектна отборна игра преди второто излизане на колата на сигурността, което удължи състезанието с две обиколки.

След като състезанието бе възобновено с пет оставащи обиколки до финала, Вандоорн се възползва максимално от динамичните възможности на своя болид и си осигури първото място на подиума с отбора на DS Automobiles. Притежателят на рекорда за най-много спечелени точки в историята на Формула Е Жан-Ерик Верн завърши четвърти, записвайки изключително важни точки на сметката на отбора в шампионата. Като цяло надпреварата в Монако бе превъзходна демонстрация на екипното усилие от страна на френската престижна марка.

След осмото от общо шестнайсетте състезания в календара на този сезон, Жан-Ерик Верн и Щофел Вандоорн са съответно седми и девети в класирането на пилотите, а отборът на DS Automobiles и партньорите от PENSKE AUTOSPORT са пети при конструкторите – в самото подножие над подиума в тази класация.

След надпреварата по улиците на Монте Карло, отборите от Световния шампионат ABB FIA Formula Е се отправят към друга класическа състезателна сцена – пистата на летище Темпелхоф в Берлин. При своето десето състезание на германска територия, Формула Е ще използва различна конфигурация на трасето в близост до федералната столица, която ще изправи участниците пред редица допълнителни предизвикателства в двойната надпревара, насрочена за уикенда 11-12 май.

Еудженио Францети, директор на DS Performance:

„Състезанието в Монако беше много положително събитие за нас. Нашите болиди DS E-TENSE FE23 бяха изключително конкурентоспособни през целия ден, а пилотите ни направиха страхотно шоу. Имахме отлична квалификационна сесия, като отново се класирахме силно на втора и пета позиция в стартовата решетка. Това ни позволи да стартираме от челни позиции на едно трасе, където изпреварванията винаги са били много трудна и криеща рискове от удари и съприкосновения задача. Що се отнася до представянето на нашите пилоти, то беше отлично както винаги. Спечелихме много точки, което ни  позволява да напреднем въс временното класиране на шампионата. Упоритата работа на всички в отбора се отплаща, а усилията на екипа започват да носят добри резултати. Изкачването на подиума на Щофел бе наистина бляскав финал на нашето „Grand Gala“ представяне в Монако и сега е време да се съсредоточим върху предизвикателствата на предстоящата надпревара на пистата в Берлин.“

Щофел Вандорн, шампион във Формула Е през 2022 година

„Радвам се, че спечелих своето първо място на подиума с отбора на DS Automobiles именно в Монако. Отдавна очаквах този момент и съм наистина доволен, че той дойде именно с това бляскаво оформление на нашите болиди и на сцената на това уникално събитие в състезателния календар. И освен всичко останало, тъй като живея в Монако, този подиум за мен е важно отличие в домашното ми състезание. Имахме добър ден, не допуснахме големи грешки, представихме се отлично в квалификационната сесия и много солидно в самото състезание. Успяхме да се справим добре в началната фаза на надпреварата и в един момент дори поведох. За съжаление, загубих лидерската позиция при активирането на втория си режим на атака и двата автомобила на Jaguar ме изпревариха. От този момент нататък техните пилоти играха отборна стратегия и активираха атакуващите си режими по начин, който да не позволи загуба на позиции. Така че в крайна сметка съм щастлив, че съм на подиума, но в същото време и малко разочарован, тъй като усещам, че днес можехме и да спечелим.“

Жан-Ерик Верн, шампион във Формула Е през 2018 и 2019 година

„Това беше добър уикенд за отбора, в който спечелихме много важни точки. Много се радвам, че Щофел се завърна на подиума. Наложи се да почака за това доста дълго време и знам колко страхотно е усещането да се качиш отново там. Усеща се динамиката в нашето представяне, което е сигурен знак, че работим добре напоследък. Няма да престанем да полагаме усилия и ще дадем всичко от себе си, за да продължим да печелим още точки в предстоящите състезания през сезона.“

Основни данни и постижения от момента на влизането на DS Automobiles във Формула Е:

– 113 състезания

– 4 шампионски титли