Първото Porsche Macan Electric слиза от поточната линия в Лайпциг
Първият електрически SUV на Porsche, електрическият Macan, започна да слиза от поточната линия и скоро ще започне да достига до клиентите. Porsche произвежда Macan Electric заедно с Macan само за ICE и Panamera, която се предлага като опция PHEV.
porsche.com
Фабриката на Porsche в Лайпциг стартира серийното производство на Porsche Macan Electric. В местната фабрика на компанията в провинция Саксония са инвестирани около 600 милиона евро за разширението, необходимо за изграждането на електрическия Macan, който е и първият модел с нулеви емисии, произведен там. Porsche създаде и нов цех за каросерии във фабриката за новия EV.
Първото Porsche Macan Electric, боядисано в комуникационния цвят на модела „Прованс“, е в горния вариант „Турбо“. С две задвижвания, които генерират до 639 к. с. и до 1130 Нм въртящ момент, Macan Turbo Electric може да ускори от 0 до 100 км в час само за 3,3 секунди и да постигне максимална скорост от 260 км в час. Porsche предлага Macan Electric и в по-евтин вариант „4“. Базовият вариант също използва два двигателя, но с по-ниска настройка от 408 к. с. и 650 Нм. Спринтът от 0 до 100 км в час отнема 5,2 секунди, а максималната скорост е 220 км в час.
Както Macan 4 Electric, така и Macan Turbo Electric използват 95 кВтч литиево-йонна батерия, която работи при 800 волта и може да приеме зареждане до 11 кВт (AC)/270 кВт (DC). Първият има WLTP пробег от 613 км, а вторият 591 км. С помощта на зарядно устройство с постоянен ток е възможно да заредите 95 kкВтч литиево-йонна батерия от 10 до 80% за около 21 минути. Пълна (0-100%) сесия на зареждане със зарядно за променлив ток отнема поне 10 часа.
В Германия Porsche оцени Macan Electric на €84 100 във вариант 4 и €114 600 в Turbo вариант. „Получаваме много положителна обратна връзка“, каза главният изпълнителен директор на Volkswagen Group и Porsche Оливър Блуме по време на годишната конференция за анализатори и инвеститори, проведена в Лайпциг на 12 март. До тази дата Porsche вече е натрупала 10 000 поръчки от клиенти, които не са шофирали или дори докосвали EV, добави Блуме.
Той също така заяви, че тази цифра изключва Китай, Тайван и Япония, където компанията планира да започне продажби по-късно (април). Китай е един от най-големите пазари на Porsche в света. През 2023 г. компанията е продала там 79 283 автомобила и това е 25% от глобалните й продажби (320 221 бройки).