Архив

Renault привлича китайски партньор за електрическия Twingo

Renault казва, че си партнира с китайска инженерна фирма, за да разработи своето предстоящо електрическо Twingo. Целта е да се създаде Twingo с базова цена под 20 000 евро.

reuters.com, 31.05.2024 г. – 11:01ч.

Името на съдружника не е публично оповестено. В изявление говорител каза на информационната агенция

Renault Twingo Electric Китай

Renault Twingo Electric Китай

Reuters, че „развитието на Twingo се върви бързо, тъй като планираме да направим разработката след две години.“. Освен това той добави: „Разработването на автомобила ще бъде извършено с китайски инженерен партньор, за да се подобрят времето и разходите ни за разработка. Проектът се ръководи от Ampere. Стилът и усъвършенстваният инженерен проект са направени във Франция, а производството ще бъде в Европа, както е планирано.“

Със своето евтино Twingo, Renault се надява да се конкурира с китайски конкуренти като BYD, който наводнява пазара с малки и евтини електромобили. А кооперациите между европейски и китайски автомобилни производители стават все по-чести. Например Volkswagen работи с Xpeng и Stellantis – с Leapmotor.

Renault разкри проучване за модела през ноември. Оттогава е ясно, че въпреки че компактният електрически автомобил първоначално е бил наричан „Легендата“, той всъщност е електрическо Twingo – с много дизайнерски заимствания от първото поколение Twingo от 90-те години. Въпреки това прототипът няма почти нищо общо с настоящото поколение Twingo, което все още споделя платформата с вече спрения Smart Forfour, освен компактния си формат.

Първоначално Renault се опита да си сътрудничи с Volkswagen за малък електрически автомобил. Но преговорите наскоро бяха спрени, тъй като очевидно германският автомобилен производител искаше да произвежда свой собствен малък електрически автомобил във фабрика на Renault. Преди няколко дни VW обяви, че ще произвежда самостоятелно своя малък EV с начална цена от 20 000 евро.

Според Renault партньорството с китайска инженерна компания не е резултат от провалени преговори с Volkswagen. Твърди се, че това решение е взето още по-рано.

Шефът на Renault Лука де Мео обаче изрази съжаление, че сътрудничеството не се е осъществило и каза: „Исках да покажа, че европейската индустрия може да работи заедно като екип, така че смятам, че това е пропусната възможност, но може да има други“, де Мео каза за Reuters тогава.