Архив

Stellantis продължава с устойчиво увеличение на пазарния си дял в Европа

  • Stellantis затвърждава позицията си в ЕС29 след успешния старт тази година, като през първите пет месеца бележи 1,8% ръст в продажбите на превозни средства и общ пазарен дял от 18,5%;
  • От началото на 2024 г. Stellantis е лидер на пазара във Франция, Италия и Португалия, а за месец май е №1 и в Испания;
  • С над 29% дял гамата на Stellantis Pro One запазва лидерската си позиция на пазара на лекотоварни превозни средства, отчитайки 7% увеличение на обема продажби;
  • Stellantis се представя силно и при продажбите на BEV (електрически превозни средства с батерии), като бележи значителен ръст във Франция и Полша, отчитайки 13,8% пазарен дял от началото на годината при леките и лекотоварните (PC+CV)  автомобили.

През първите пет месеца на 2024 г. Stellantis постигна 1,8% увеличение на  продажбите (PC+CV) в ЕС29,Stellantis_Infografic_May2024_EU29_BG достигайки 18,5% дял, което е с 0,2 пункта  повече спрямо финансовата 2023 г. От началото на годината автомобилният  концерн е лидер на пазара във Франция, Италия и Португалия, а за месец май  е № 1 и в Испания със 7,2% ръст на доставките. Увеличението на обемите е  забележително в Германия (+22%), Португалия (+11,2%), Франция (+3%),  Обединеното кралство (+3,4%) и Испания (0,3%). Двуцифрен е растежът и в България, Хърватия, Чехия, Дания, Ирландия и Словения.

Продуктите на Stellantis стават все по-привлекателни и популярни. Във  Франция компанията вече държи 31% пазарен дял, като четири модела са в  топ 10 сред предпочитанията на клиентите: Peugeot 208, 308, 2008 и Citroen  C3. В Италия производителя постига 33,4% дял, като сред най-предпочитаните  автомобили през месец май са Fiat Panda, Citroen C3, Lancia Ypsilon, Jeep  Avenger и Opel Corsa. В Германия продажбите на Peugeot са с ръст над 60%,  на Opel – с 33%, а DS Automobiles и Citroën отбелязват увеличение от  съответно 28,8% и 14%.

Бизнес подразделението за лекотоварни автомобили Stellantis Pro One запазва лидерството си от началото на годината с дял от над 29% в ЕС29 и  със 7% увеличение на продажбите спрямо предходната година, като най добри са постиженията му в Германия – над 35% ръст на доставките.

„Тези резултати затвърждават успешното представяне на разнообразната ни продуктова гама, включително BEV, отговаряща на клиентските очаквания за  дизайн, производителност и удоволствие от шофирането“ – коментира Уве  Хохгешурц, главен оперативен директор на Stellantis за Разширена Европа. „Stellantis Pro One запазва дълготрайното си лидерство сред лекотоварните превозни средства с разнообразието си от електрически и конвенционални  решения за бизнес клиентите и продължава да подобрява продуктите си, като  винаги се стреми към първото място.“

Въпреки забавянето на пазара на BEV в ЕС29, Stellantis заема 13,8% дял от  началото на годината и оглавява няколко сегмента. Във Франция продажбите на BEV са с 56% ръст, достигайки пазарен дял от 37,9%, като Peugeot E-208 и  Fiat 500e се класират на първо и второ място. Голямо увеличение на  доставките се отчита и в Полша, където пазарният дял е от 9,4% – с 0,8 пункта  повече в сравнение с миналата година.

Компанията за оказионни автомобили Stellantis Pre-Owned Vehicle разширява  своите предложения за електрически превозни средства, за да насърчи  устойчивата мобилност. Благодарение на това тя постигна 140% увеличение  на продажбите на превозни средства с ниски емисии (LEV) в сравнение с 2023  г. в няколко европейски държави – Австрия, Белгия, Холандия, Испания и  Обединеното кралство, които вече съставляват над 20% от общия пазар на  LEV.