Архив

Производителите на автомобили отговарят на митата на ЕС върху произведените в Китай електромобили

Досега само Tesla обяви планове за увеличаване на цените, докато китайските марки MG и NIO предполагат, че може да увеличат цената на колите си в Европа по-късно тази година .

Анализаторите смятат, че други производители, произвеждащи в Китай, също ще прехвърлят част от допълнителните разходи на потребителите.

reuters.com/business/autos-transportation

юли (Reuters) – С влизането в сила на допълнителните мита на Европейския съюз върху произведените в КитайRenault Assembly Plant електрически превозни средства (EV) на 5 юли, някои производители на автомобили обмислят дали да повишат цените си или да предприемат други мерки в отговор.

По-долу е даден списък с отговорите на автомобилните производители на временните тарифи, които трябва да станат окончателни през ноември:

BYD

Китайският производител на автомобили, който е изправен пред най-ниското увеличение на митата от 17,4% в допълнение към сегашните 10% мито, все още не е решил дали да повиши цените на електромобилите, продавани в ЕС, казаха източници, близки до компанията, пред Reuters.

Източниците казаха, че няма да бъде взето решение, преди временните мита да влязат в сила.

CHERY AUTO

Китайският автомобилен производител каза, че планираното производство на електромобили в Испания, създадено чрез съвместно предприятие с испанската EV Motors, трябва да помогне за компенсиране на митата върху вноса в ЕС.

Очаква се производството в базираната в Барселона площадка да започне до края на годината, каза Чарли Джан, вицепрезидент на компанията.

Мястото не е достатъчно голямо, за да поеме средносрочните и дългосрочните производствени планове на автомобилния производител в Европа, добави Джан, като каза, че компанията търси възможен втори обект.

MG

Говорител на MG, произведен от китайската SAIC Motor каза пред Reuters във Франция, че автомобилният производител има достатъчно автомобили на склад, „за да издържи до ноември без увеличаване на цените“, като се има предвид по-специално моделът MG4.

Мениджърът на MG за Италия, Андреа Бартоломео, каза, че за момента марката не планира промени в цените на автомобилната си гама в страната.

ЕС наложи мито от 37,6% върху електромобилите, произведени от SAIC.

NIO

Китайският автомобилен производител каза, че може да коригира цените на своите автомобили в Европа в резултат на предварителните тарифи. Той добави, че се надява да постигне решение с ЕС, преди мерките да станат окончателни през ноември.

NIO е изправена пред тарифа от 20,8% за своите електромобили.

POLESTAR

След като отчете оперативна загуба за първото тримесечие, шведският производител на автомобили, собственост на китайската Geely заяви, че ще трябва да предприеме „смекчаващи мерки“, за да компенсира тарифите и натиска върху цените на автомобилите.

Подобни стъпки биха могли да включват намаляване на разходите по веригата на доставки, но не и допълнителни съкращения на работни места, добави говорител на компанията.

SAIC MOTOR

Китайският производител на автомобили ще поиска изслушване от изпълнителния орган на ЕС, Европейската комисия, относно допълнителните мита, пред които е изправен, каза в петък.

„Европейската комисия пренебрегна част от информацията и контрааргументите, представени от SAIC по време на разследването“, се казва в изявление на държавния автомобилен производител.

TESLA INC

Производителят на автомобили планира да увеличи цената на своя Model 3, за да компенсира по-високите разходи на европейските граници в резултат на митата.