Архив

Нова странична въздушна възглавница от ZF LIFETEC

Може да увеличи зоната на смачкване в купето

greencarcongress.com

Двустепенна странична въздушна възглавница от ZF LIFETEC използва милисекундите преди неизбежнавъзгл катастрофа, за да изгради ценно разстояние и да защити по-добре пътниците. Двустепенната странична въздушна възглавница Pre-Crash (Dual Stage SAB) задейства първата си степен около 200 милисекунди преди сблъсъка и избутва пътниците на няколко сантиметра във вътрешността на автомобила, далеч от очакваната точка на удара.

Благодарение на тази печалба в пространството, действителната странична въздушна възглавница с втората степен може да развие своя пълен защитен ефект по време на сблъсък.

Според Euro NCAP страничните сблъсъци представляват около една четвърт от всички произшествия в Европа. От асоциацията посочват още, че страничните сблъсъци са втората най-честа причина за смърт и сериозни наранявания. Причината за това е, че в случай на страничен удар има малко зона на смачкване, което може да доведе до дълбоки прониквания (проникваща деформация на кабината на пътника). Следователно сериозните наранявания на главата и гърдите са чести.

Освен това страничните удари не са непременно свързани с инциденти с участието на два автомобила; например, при сценарий на удар в стълб, колите се сблъскват с дървета, стълбове или стълбове за лампи след странично поднасяне, също може да доведе до значителни наранявания на пътниците в превозното средство.

„Ние разработваме двустепенната странична въздушна възглавница Pre-Crash, защото сме убедени, че в случай на страничен удар милисекундите преди неизбежна катастрофа са основно предимство за безопасността. Нашата функция преди катастрофа предлага възможност за създаване на ценно пространство, което последващата странична въздушна възглавница може да използва за оптимална защита.“, каза Харалд Луц, старши вицепрезидент Глобално инженерство в ZF LIFETEC.

въгДвустепенната странична въздушна възглавница Pre-Crash избутва пътника към центъра на автомобила преди страничен удар, увеличавайки зоната на смачкване.

За функцията преди катастрофа ZF LIFETEC използва съществуващата система за събиране на сигнали на автомобила. Това дава възможност на производителите на превозни средства да интегрират системата в своята сензорна инфраструктура.

След като съответен сигнал открие неизбежен сблъсък, първият етап на Dual Stage SAB се задейства 200 милисекунди преди изчисления сценарий на катастрофа. Като допълнителна функция на страничната въздушна възглавница, тази въздушна възглавница избутва пътниците на около 60 милиметра към вътрешността на автомобила – т.е. далеч от вратите – преди втората степен на страничната въздушна възглавница и други системи за задържане, като въздушни възглавници и обтегачи на колани се задействат от действителното въздействие.

Пространството, създадено от първата степен на Dual Stage SAB, се използва от втората степен с класическата странична въздушна възглавница, която вече се е позиционирала правилно и сега се надува между пътниците и нахлуващата врата.

За да осигури контролирано управление на отделните етапи, ZF LIFETEC използва два надувателя за запълване на възглавницата от две части. Хибриден надувател поставя въздушната възглавница на място и запълва камерата преди катастрофата с около 20 литра преди действителния удар. Камерата се пълни бавно за 30 милисекунди, тъй като отдалечава хората от аварията възможно най-продължително. Друг, изключително пиротехнически надувател, изпълва 18-литрова втора камера на въздушната възглавница в рамките на 10 милисекунди малко след удара.

За да се избегне конфликт на налягането между двете камери, камерата преди сблъсък, която се пълни първа, се обезвъздушава отново чрез клапа на спусъка. Втората камера, която представлява класическата странична въздушна възглавница, разполага със значително по-голямо пространство и може да предложи подобрена защита в посоката на проникващите странични части на автомобила.

Следователно камерата преди сблъсък е допълнителна функция, която помага за оптимизиране на ефекта на страничната въздушна възглавница. Системата е проектирана да функционира като конвенционална странична въздушна възглавница в случай на инцидент, ако електрониката на автомобила не засече сигнал преди катастрофата.

ZF LIFETEC планира да разработи двустепенната странична въздушна възглавница Pre-Crash до зрялост за приложение през следващите няколко години. Системата вече е доказала своята функционалност в няколко теста, включително тестове с шейна, които разгледаха по-отблизо сложния сценарий за удар в стълб. В по-нататъшни стъпки на развитие ZF LIFETEC ще продължи да усъвършенства взаимодействието между въздушните възглавници преди катастрофа и страничните въздушни възглавници. Дизайнът за различни размери на пътниците също играе роля тук, както и ефектът при различните позиции на седене – като комфортната позиция по време на силно автоматизирано шофиране.

Двустепенната странична въздушна възглавница преди катастрофа е интегрирана в седалката и може да бъде внедрена във всички класове превозни средства, при условие че е налична сензорната технология, необходима за функцията преди катастрофа.