Архив

Peugeot вече продава E-3008 и E-5008 с по-голяма батерия

Peugeot вече приема поръчки за вариантите за дълъг пробег на своите два електрически SUV, E-3008 и E-5008. То също така обяви, че „скоро“ ще предложи електромобилите с трето електрическо задвижване.

media.stellantis.com, peugeot.de0, 7.10.2024 г. – 12:26 ч.

Това, че Peugeot ще предложи E-3008 и E-5008 с 97-кВтч батерия, е известно още от пускането на1180-663-peugeot-5008-elektromobili електромобилите. Досега обаче са налични само вариантите на модела с по-малката 73-кВтч батерия. Във Франция цените за E-3008 230 Long Range започват от 46 990 евро за оборудване Allure. E-5008 230 Long Range в същото оборудване е на цена от 51 490 евро. Цените за други европейски страни ще последват през следващите седмици.

Вариантите с по-дълъг пробег на E-3008 и E-5008, първият ще бъде изложен на автомобилното изложение в Париж от 14 до 20 октомври, имат пробег съответно от 700 и 668 километра. Peugeot определя максималната мощност на зареждане с постоянен ток на батерията за дълъг обхват на 160 кВт (STLA Medium, на която са базирани автомобилите, е чиста 400-волтова платформа). Въпреки че други модели в този размерен клас предлагат по-висок пиков капацитет на зареждане, Peugeot изглежда може да поддържа 160 кВт за сравнително дълго време, тъй като времето за зареждане от 20 до 80 процента е 27 минути. Пряко сравнение с конкуренцията обаче не е възможно, тъй като Stellantis определя времето за зареждане от 20 до 80 процента – а не обичайните 10 до 80 процента.

Двата модела ще бъдат пуснати в продажба с допълнителното обозначение „230“. Голямата батерия е комбинирана със 170 кВт електрически мотор, а мощността отговаря на 230 к. с., което дава името на автомобила. Версиите с батерия от 73 кВтч ще се захранват от двигател с мощност 157 кВт (213 к. с.) и се продават с кодов номер „210“. Освен това френският автомобилен производител уточнява, че „E-3008 и E-5008 LONG RANGE се възползват от новото предварително кондициониране на батерията (система за предварително загряване), което им позволява да оптимизират първоначалните времена за зареждане по време на дълги пътувания и ниски температури.“

Новата опция за батерия е с 15 милиметра по-дебела от батерията от 73 кВтч. Според производителя, STLA Medium е проектиран като платформа „BEV-by-design“, така че наличното пространство в интериора и багажника не е засегнато. Дългият 4,54 метра e-3008, с междуосие от 2,73 метра, е сравнително компактен автомобил, като се има предвид, че батерията му има енергийно съдържание от почти 100 кВтч.

Двата електрически SUV са базирани на новата платформа Stellantis STLA Medium и използват батерийни клетки от съвместното предприятие ACC (заедно с TotalEnergies и Mercedes-Benz). Това означава, че батерийните клетки идват от Франция, по-специално от Douvrin, където в момента се намира единствената работеща фабрика на ACC. Графикът за заводите в Кайзерслаутерн и Термоли в Италия е несигурен.

В допълнение към по-голямата батерия, Peugeot казва, че „скоро“ ще предложи и двата електрически SUV-а с трето електрическо задвижване, а именно 320 Dual Motor AWD, за „особено висока производителност“. Така електрическото задвижване ще предлага 320 к. с. или 235 кВт. Според (немския) конфигуратор, E-5008 със задвижване на четирите колела ще има по-малката 73-кВтч батерия и ще предлага WLTP пробег от 500 километра. Зареждането с постоянен ток от 20 до 80 процента ще отнеме 30 минути. Все още няма информация за варианта на модела E-3008 със задвижване на всички колела.