Citroën ще предложи изцяло електрически C5 Aircross
Марката Stellantis Citroën представи предстоящия C5 Aircross като концептуален автомобил на автомобилното изложение Mondial de l’Auto, – 14 до 20 октомври 2024 г. в Париж.. И автомобилният производител ще го пусне и с чисто електрическо задвижване. Ревизираните ë-C4 и ë-C4 X също бяха изложени, а Citroën направи предварителен преглед на новото поколение на Ami.
Концептуалният C5 Aircross на щанда на Citroen в Париж включва няколко дизайнерски елемента, обичайни за шоу коли от този вид. Не е ясно дали поразително проектираните джанти, изключително разширените арки на колелата или монтираните дръжки на вратите ще бъдат пуснати в серийно производство.
stellantis.com (C5 Aircross Concept), stellantis.com (ë-C4 и ë-C4 X), stellantis.com (Ami)
Въпреки това, C5 Aircross Concept включва някои елементи, които вероятно ще видим в бъдещия сериен модел. Например, концепцията носи новия дизайнерски език на Citroën с преработено лого и дизайн на фаровете, които вече могат да се видят при ë-C3. Вероятно няма да се променят и пропорциите с къси надвеси, леко сплескан преден капак и стръмна задница за повече пространство в интериора. „Дизайнът премахва излишното в полза на основното, като същевременно подчертава новата идентичност на марката и модерното усещане“, описва Stellantis новата концептуална кола. „С дължина от 4,65 м той се гордее с безпрецедентни пропорции и предлага изобилие от пространство на борда.“
Автомобилът е базиран на платформата STLA Medium. Що се отнася до техническите данни, разглеждането на Peugeot e-3008 или Opel Grandland Electric ни дава известна представа какво да очакваме. Топ версията вероятно ще използва 97 кВтч батерия за пробег до 700 километра. Производителят на автомобили вероятно ще предложи по-евтини версии с батерии от 73 или 82 кВтч. STLA Medium е 400-волтова архитектура, така че Citroën вероятно ще трябва да седи на зарядното за известно време. Дори батерията от 97 кВтч може да се зарежда „само“ с до 160 кВт.
Новият дизайнерски език на марката също е в основата на фейслифта на сериите ë-C4 и ë-C4 X. Предницата на двата автомобила е преработена и са интегрирани новото лого и идентичност на марката. „При C4 задната част също е еволюирала, за да осигури по-голяма чистота и съдържание, докато C4 X запазва своя вече изключително атрактивен фастбек стил“, казва Citroën.
Няма промени в задвижващата технология: все още има познатия 100-кВт електрически мотор, комбиниран с 50-кВтч батерия, която осигурява пробег от 355 WLTP километра в ë-C4 и 360 километра в ë-C4 X. Задвижването със 115 кВт с батерия от 54 кВтч също се предлага като опция, което увеличава пробега до 415 (ë-C4) или 425 километра (ë-C4 X).
Марката също така отпразнува четиригодишнината на Ami на автомобилното изложение в Париж. За тази цел той даде предварителен преглед на нов дизайн на предната част, който трябваше да придаде на субкомпактния автомобил „по-зрял и приятелски“ вид. Твърди се, че това ново поколение ще излезе през 2025 г. Дизайнерите са измислили и „приключенски“ вариант. Концепцията Ami Buggy Vision е „плавно представяне на модел, който е характерен, забавен и посветен на морските развлекателни дейности“, според прессъобщението. Citroën обаче все още не е потвърдил никакви планове за серийно производство на Ami Buggy Vision.