BMW започва предсерийно производство на Neue Klasse в Унгария
Първите автомобили слязоха от производствената линия в новия завод на BMW в Дебрецен. Това не са производствени модели, а тестови автомобили на изцяло електрическия X модел на Neue Klasse.
mwgroup.com, 20.11.2024 г. – 10:59 ч.
Тъй като валидирането на производствените процеси „напредва по план“ със сглобяването на тестовите
автомобили, BMW казва, че е на път да започне серийно производство в края на 2025 г., както е планирано.
С автомобилите, почти готови за серийно производство, цялата логистика и производствени процеси се тестват при реални условия в завода в Дебрецен, Унгария. Те непрекъснато се оптимизират, за да осигурят плавен старт на серийното производство. Бояджийният цех заработи пробно през септември.
„Производството на първите тестови автомобили в Дебрецен е важен крайъгълен камък за пускането в експлоатация на новия завод“, казва Милан Неделкович, член на Управителния съвет на BMW AG, отговарящ за производството.
Тестовите автомобили ще преминат през всички производствени етапи. Това също така означава, че всички логистични процеси, производствени съоръжения и операции, извършвани от служителите, вече трябва да протичат гладко.
„Тези операции са също толкова сложни, колкото и в действителното серийно производство. Въпреки ограничения брой включени части, те все още трябва да бъдат предоставени в подходящите логистични процеси“, казва BMW.
Новата фабрика на BMW в източна Унгария беше обявена за първи път през юли 2018 г., когато строителството трябваше да започне в средата на 2019 г. Основният камък всъщност не беше положен до юни 2022 г. – но тогава за чиста фабрика за електромобили, а не като смесен завод с модели с вътрешно горене, както беше обявено през 2018 г.
Капацитетът на целия завод за превозни средства – пресов цех, цех за каросерии, бояджийски цех и монтаж – е 150 000 автомобила годишно. Тъй като новата фабрика се изгражда и в съответствие със стратегията на BMW „iFactory“, това е глобалният водещ завод, който определя пътя за всички фабрики на BMW по света. „iFactory“ поставя цели за използване на енергия и устойчивост и осигурява висока степен на дигитализация в производството.
Дори при това процесите могат да се планират дигитално, но няма как BMW да избегне прецизното тестване на практика. „Материалите и частите за превозни средства се доставят ежедневно до завода в Дебрецен, като тестовите превозни средства излизат от производствената линия непрекъснато. Всяка част и всяка производствена стъпка се следят внимателно“, пише германският автомобилен производител. И: „Специално внимание се обръща на валидирането на авангардни производствени системи и инструменти, включително тяхната цифрова свързаност.“
BMW не дава повече подробности за модела и показва само тестовите автомобили с тежък камуфлаж. Проучването на BMW Vision Neue Klasse X, представено през пролетта, даде бегла представа за електрическия SUV от Унгария. Наскоро се появиха изображения от заявка за патент, за които се твърди, че показват окончателния дизайн на наследника на iX3.