Архив

Volvo Cars увеличава продажбите с над 50% през 2024 г

Volvo Cars продаде 175 194 електрически автомобила в световен мащаб през 2024 г., с 54% повече в сравнение с 2023 г. Бяха продадени и 177 593 plug-in хибрида, което е увеличение от 16%. 23 процента от всички коли, продадени от Volvo Cars през 2024 г., са били изцяло електрически, в сравнение с 16 процента през 2023 г.

volvocars.com

Продажбите на „електрифицирани“ превозни средства представляват 46 процента от всички волвоVolvo, продадени в световен мащаб през 2024 г., според компанията. Под термина „електрифициран“ Volvo обобщава както електрическите автомобили с батерии, така и хибридите с плъгин. Меките хибриди се броят отделно, както и двигателите с вътрешно горене.

Фактът, че общите продажби на Volvo при всички видове задвижване са се увеличили с осем процента от 708 716 до 763 389 превозни средства, се дължи основно на положителното развитие (+33 процента) при електрифицираните превозни средства – като BEV, както беше споменато, нарастват по-силно от plug-in хибриди. Обратно, продажбите на леки хибриди/двигатели с вътрешно горене са намалели със седем процента до 410 602 автомобила. Ако тази тенденция продължи, Volvo Cars може да продава повече електрифицирани автомобили, отколкото двигатели с вътрешно горене през 2025 г.

Развитието на пазара варира значително в различните региони. В Европа, най-големият регион за продажби, Volvo нарасна с 25 процента до 369 685 автомобила, от които 133 070 единици бяха напълно електрически – увеличение от 76 процента. Ето защо електрическите автомобили на шведската компания са добре приети в Европа. Така делът на електрическите автомобили в Европа възлиза на 36 процента. Но ако 133 070 от 175 194 електрически коли са регистрирани само в Европа, това също означава, че не са останали много за останалия свят.

В САЩ например продажбите на електрически автомобили са намалели с 59% до 5608 автомобила – през 2023 г. все още е имало над 13 000 електрически Volvo. Plug-in хибридите, от друга страна, са се увеличили с 69 процента до почти 37 300 единици.

Ситуацията в Китай отново е различна: Volvo успя да увеличи продажбите на електрически автомобили там с 33 процента, макар и на приемливо ниво от 4349 единици. Продажбите на PHEV в Народната република обаче са спаднали с пет процента, поради което „електрифицираните” модели са поскъпнали само с три процента. В Китай делът на електрическите автомобили на Volvo е само 2,8%, докато в САЩ е 4,5%.

По отношение на най-продаваните модели на Volvo, изцяло електрическите модели все още не са се наложили напълно: XC60, който се предлага само като plug-in хибрид, беше най-популярната моделна серия с 230 853 бройки и дори може леко да подобри резултата от предходната година. На второ място е дуото XC40/EX40 с общи продажби от 173 890 автомобила (2023: 200 670), въпреки че Volvo не прави по-точна разлика между версията BEV и другите варианти на задвижване. SUV флагманът XC90 е на трето място със 108 621 продадени автомобила (2023: 107 549), който получи още един фейслифт през 2024 г. Изцяло електрическата моделна серия EX90 и малкият EX30 все още не се появяват в челната тройка.