Пак за Skoda Enyaq – фейслифт: умерени актуализации на технологията и дизайна
В средата на моделния цикъл, както писахме, Skoda направи фейслифт на своя електрически SUV Enyaq и свързаното SUV купе. Това се отнася главно за външния вид, като Enyaq вече носи дизайнерския език на чешката марка VW „Modern Solid“. Под предния капак ще се появи текущото поколение MEB – поне отчасти.
skoda-media.com, по electrive.com, 08.01.2025 – 11:31ч.
След края на производството на малкия електрически автомобил Citigo, Enyaq беше единственият електрически модел в портфолиото на Skoda за дълго време – и по този начин, не е изненадващо, най-продаваният електрически автомобил на марката. С Elroq и предстоящия Epiq, конкуренцията в рамките на марката нараства значително, поради което Enyaq сега получи голяма актуализация. Напълно нов наследник не трябва да дебютира до 2028 г. – вероятно базиран на новата електрическа платформа SSP.
По отношение на задвижващата технология, Skoda ще се придържа към модулната система MEB на VW и ще използва най-новите технологии. Промените обаче всъщност са незначителни, тъй като Enyaq вече получи новото поколение задвижване с APP550 за моделната година 2024. Какво е изненадващо: Skoda продължава да посочва брутно енергийно съдържание от 82 кВтч и нетно енергийно съдържание от 77 кВтч за фейслифт версията с голямата батерия. Skoda не използва батерията от 79 кВтч, известна от някои VW ID. модели, нито 86 кВтч батерия от ID.7 Pro S или ID. Buzz с дълго междуосие. Батерията от 77 кВтч може да се зарежда с до 175 кВт– но само при модела със задвижване на четирите колела.
Skoda все още посочва 135 кВт за задвижване на задните колела с голяма батерия. Независимо от това, зареждането от десет до 80 процента трябва да отнеме 28 минути и в двата случая. Enyaq 60 е дори малко по-бърз с 24 минути и 165 кВт в своя пик. Батерията от 86 кВтч от ID.7 Pro S или ID. Buzz с дълго междуосие все още не се предлага от Skoda.
Въпреки това пробегът се е увеличил, както подчертава Skoda – до 586 километра за Enyaq и над 596 километра за Enyaq Coupé (и двете според WLTP). Тези цифри се отнасят за версията с 210 kW със задно задвижване, разпознаваема с обозначението 85. Има също Enyaq 60 с пробег от 437/446 километра и версията със задвижване на четирите колела 85x с 549/558 километра – купето може да пътува около десет километра повече във всеки случай. Въпреки това, Enyaq 60 ще бъде оборудван с новото поколение батерии, като акумулаторът от 58 кВтч ще бъде заменен от версията с 59 кВтч.
По-големият обхват се дължи не само на малко по-голямата батерия, но преди всичко на оптимизираната аеродинамика; предната част е преработена в стила на дизайнерския език „Modern Solid“. Това означава, че голямата затворена радиаторна решетка, която преди изглеждаше подобно на двигател с вътрешно горене, сега е значително по-тясна. Skoda нарича това „Tech-Deck Face“, тъй като множество сензори са интегрирани в това устройство. Според автомобилния производител това води до коефициент на съпротивление от 0,245 за Enyaq и 0,225 за Enyaq Coupé, което го прави най-аеродинамичния модел в гамата на Skoda.
Enyaq 60 Enyaq 85 Enyaq 85x
Задвижване RWD RWD AWD
Мощност 150 кВт 210 кВт 210 кВт
Ускорение 8.1 с 6.7 с 6.7 с
Макс. скорост 160 км/ч 180 км/ч 180 км/ч
WLTP обхват 437 км 586 км 549 км
Батерия 63/59 кВтч 82/77 кВтч 82/77 кВтч
Кап. на зар. DC 165 кВт 135 кВт 175 кВт
Време за зар. 10-80% 24 мин. 28 мин. 28 мин
Независимо от формата на каросерията, фаровете ще бъдат разделени на две, като тънкият горен елемент ще се слее безпроблемно с калниците – дизайнът на предната част с 36 LED елемента е поразителен. Друга новост е, че логото на марката на предния капак е заменено с надпис Skoda.
Промените отстрани и отзад са значително по-малки, например с нов дизайн на джантите. От самото начало Enyaq имаше надпис Skoda на капака на багажника вместо логото на марката. А познатите задни светлини остават практически непроменени. Новият Enyaq обаче няма непрекъсната LED лента, както се предлага от новия Elroq и също така въведена от Skoda в електрическия SUV Kodiaq.
Между другото, логото на Skoda в интериора е премахнато; надписът вече е дори на волана. Иначе Enyaq остава верен на корените си с фейслифта. Все още има отделен дисплей за водача, интегриран в арматурното табло, докато други модели MEB имат свободно стоящ модул зад волана. Режимът на шофиране все още се избира от централната конзола, а не чрез лост на кормилната колона. В центъра на арматурното табло е монтиран 13-инчов сензорен екран, като опция се предлага и хед-ъп дисплей.
Много клиенти досега са избирали Enyaq поради неговия простор; предлагаше и продължава да предлага по-голям и най-вече по-висок багажник от другите SUV автомобили MEB. Той побира между 585 и 1710 литра в SUV и 570 до 1610 литра в SUV купе. Той поставя Enyaq наравно с ID.7 Tourer (605 до 1714 литра), докато ID.