Най-евтиният електромобил на Toyota струва $15 000, получава 10 000 поръчки за 60 минути
Новият компактен bZ3X има плюшен интериор с 14,6-инчов дисплей на информационно-развлекателната система и цифров инструментален панел
- Електрическият SUV е малко по-голям от BYD Atto 3 и се предлага с три различни пакета батерии.
- Моделите от начално и средно ниво имат двигател с 204 к. с., докато флагманът осигурява 224 к. с.
- Toyota продава два модела, оборудвани с усъвършенствана система за подпомагане на водача, захранвана от Nvidia.
Китай бързо се утвърждава като глобален епицентър на достъпни електрически превозни средства и има защо. Повечето от бюджетните електромобили обаче идват от местни марки, които са успели да заобиколят традиционните ограничения, които са забавили старите производители на автомобили.
Но сега дори Toyota, наследена компания, която беше критикувана за мудността си в приемането на електрически превозни средства, се намесва в битката с шокиращо ниска начална цена на китайския пазар, особено като се имат предвид нейните размери и характеристики.
Въпросното превозно средство е bZ3X и е оживено благодарение на съвместното предприятие на Toyota с GAC. Той беше представен за първи път през декември, но продажбите му започнаха едва сега. Доказано е, че е толкова популярен, че повече от 10 000 поръчки бяха направени за него в рамките на един час, което доведе до срив на системата. Като гледаме какво ще получат купувачите за парите си, е лесно да разберем защо bZ3X е толкова горещ.
Подробности за цените
Цените на електрическия SUV започват от 109 800 юана, или приблизително 15 000 долара по текущи обменни курсове. Имайки предвид размера и характеристиките на компактния SUV, това е невероятно конкурентна цена. За контекст GAC Toyota Highlander, подобен на продавания в Северна Америка, започва от 284 800 юана ($39 300), докато Camry започва от 171 800 юана ($23 700).
На тази цена получавате базовата версия на bZ3X, наречена 430 Air. Той идва с 50,03 кВтч LFP батерия. Въпреки че това е по-малкото за SUV с такъв размер, Toyota твърди, че е добро за 267 мили (430 км) пробег по цикъла CTLC. Въпреки това, тъй като цикълът на тестване в Китай обикновено е изключително щедър, обхватът в реалния свят вероятно ще бъде по-близо до 250 мили (402 км). Ако търсите малко повече оборудване, налична е и леко подобрена версия 430 Air+, започваща от 119 800 юана (~ 16 500 $).
Toyota също така ще предложи bZ3X в 520 Pro (¥120 980 / ~$16 700) и 520 Pro+ (¥139 800 / ~$19 300), като и двата използват по-голяма батерия от 58,37 кВтч и имат цитиран обхват от 323 мили (520 км). Всички модели 430 и 520 разполагат с един електромотор с мощност 204 к.с. Версията, предлагаща най-голям пробег, е 610 Max, разтърсващ пакет от 67,92 кВтч и добър за 379 мили (610 км) със зареждане. Има и по-мощен двигател с 224 к. с. Започва от ¥159 800 (~$22 000)
Най-евтиният електромобил на Toyota струва $15 000, получава 10 000 поръчки за 60 минути.