Архив

Иван Еспиноса е назначен за нов изпълнителен директор на Nissan

Изпадналият в криза автомобилен производител взе решение за смяна на ръководството. Настоящият изпълнителен директор Макото Учида трябва да напусне в края на март. Иван Еспиноса, досегашен ръководител на планирането, ще поеме поста главен изпълнителен директор от 1 април.

nissannews.com, reuters.com

Твърди се, че Учида е поел отговорността за икономическата криза в компанията и неуспешните преговори за сливане с Honda. Дългогодишният съюз с френския производител на nissan-ivan-espinosa-1400x933автомобили Renault, който някога спаси Nissan от предишна криза, е на ръба на разпадането. Японският производител обаче отново е в икономически затруднения и има нужда от партньор. С около три милиона автомобила годишно, Nissan се счита за твърде малък в индустрията, за да управлява самостоятелно предстоящата трансформация в сегмента за големи количества.

Миналата година, след като договорният производител Foxconn прояви интерес към придобиването на поне част от 36% от Nissan, които в момента все още се държат от Renault, Nissan започна преговори с Honda, за да предотврати намесата на Foxconn. Първоначално фокусът беше върху стратегическо партньорство за развитие на електрически автомобили, софтуер и батерии, но по-късно разговорите засегнаха дори сливане за създаване на съвместна холдингова компания. Преговорите за сливане обаче се провалиха, когато Honda постави условие Nissan да стане дъщерно дружество на Honda. Оттогава Foxconn поднови интереса си.

Еспиноса познава Nissan добре, след като се присъедини към компанията през 2003 г. и заема различни ръководни позиции в Мексико, Югоизточна Азия и Европа за Nissan, преди да се премести в централата на групата в Япония през 2016 г. Новият главен изпълнителен директор все още не е разкрил големи цели. „Можем да отключим много възможности“, каза той, отказвайки да коментира възможността за рестартиране на преговорите с Honda.

Еспиноса, родом от Испания, наскоро отговаряше за продуктовото планиране в Nissan като главен директор по продуктовото планиране на компанията. Nissan също има какво да наваксва в моделната си гама, като на важни пазари като Китай и САЩ липсват бестселъри. Обхватът на електрическите автомобили също е доста ограничен в момента.

В допълнение към позицията на главен изпълнителен директор, бордът на директорите на Nissan взе решение за допълнителни промени в персонала. В Изпълнителния комитет, който се отчита пред Еспиноса, Гийом Картие, Главен директор по ефективността и Председател на Управителния комитет на AMIEO, ще поеме разширена роля, която включва глобален маркетинг и клиентски опит. Ейчи Акаши, понастоящем корпоративен вицепрезидент (CVP) на отдела за планиране на превозни средства и инженеринг на компоненти, ще стане главен технологичен директор, наследявайки Кунио Накагуро, който напуска Nissan. Тейджи Хирата, който понастоящем е CVP на отдела за инженеринг и развитие на производството на превозни средства, ще стане главен директор на Monozukuri с отговорност за управлението на производството и веригата за доставки, поемайки поста от Хидеюки Сакамото, който също напуска. Джеръми Папен, главен финансов директор, ще бъде назначен като допълнителен директор.

Напускащият главен изпълнителен директор Учида и Хидеюки Сакамото ще запазят постовете си в борда на директорите до годишното общо събрание, което е насрочено за юни