ZF ще тества автономна система от ниво 4 в Германия
ZF получи разрешение от регулаторната агенция KBA да тества система от ниво 4 за автономно шофиране по обществени пътища в цяла Германия. Преди това индивидуалните разрешения се прилагаха за ясно определени участъци от пътища или градски зони.
Изображение: ZF
zf.com
Според ZF фокусът на инициативата за тестване е върху местния обществен транспорт, включително градския и регионален транспорт. Следователно магистрали, магистрали и
пътища с максимално разрешена скорост над 100 км/ч са изключени от разрешителното. В момента разрешението е валидно до края на 2026 г. и след това може да бъде удължено до края на 2028 г.
Разрешението за тестване важи за цяла Германия, но ZF стартира своята инициатива в германската провинция Северен Рейн-Вестфалия, с цел да проведе успешен пробен проект с местния оператор на обществен транспорт Rheinbahn AG. Всъщност тестването започна още през февруари, когато ZF Mobility Solutions тества краткосрочното използване на решение за автономна мобилност с шофьор за безопасност по обществени пътища от името на Rheinbahn AG в Дюселдорф.
Като част от търговския панаир за автономни технологии и роботика XPONENTIAL и следващите дни на клиентите, оператори на обществен транспорт и представители на градове и общини получиха възможност да се возят в автономна транспортна система.
За тестовете ZF уточнява, че партньорите са се фокусирали върху организационните и технически възможности на компанията. По-конкретно, това включва консултантски дейности при избора и оценката на потенциални маршрути, тяхното картографиране и изготвяне на профила на изискванията за хардуер и софтуер.
„Разрешителното за изпитване на ниво 4 в Германия за нашата система за автономно шофиране бележи значителна стъпка към автономната мобилност в местния обществен транспорт. Одобрението на KBA е катализатор за използването на автономни транспортни системи в цяла Германия и следователно за цялата индустрия“, обясни Александър Маковски, ръководител на ZF Mobility Solutions.
Освен това той обясни, че новият регламент също ще опрости по-нататъшното тестване: „Сега можем да тестваме автономни системи за мобилност в голямо разнообразие от среди – от градски центрове до селски региони. В бъдеще вече няма да се нуждаем от отделен тестов лиценз за това. Това спестява време и пари на нашите клиенти. Сега те могат да реализират градски и регионални транспортни проекти по-бързо, по-оптимизирани по отношение на разходите и по-ефективно.“
Щатският министър на транспорта Винфрид Херман заяви колко е горд от ролята на своята държава в изследването: „С RABus Баден-Вюртемберг направи пионерска работа в автономното шофиране с автобуси. За мен националното разрешение за експлоатация на RABus в цяла Германия е вид признание за проекта. Констатациите от държавата сега помагат за по-нататъшното развитие на системите за автономна мобилност в цялата страна и ги доближават до зрелостта на пазара на SAE ниво 4.“