Mercedes ще пусне eVito с пробег от 480 км
Mercedes-Benz пуска панелен ван eVito с по-голяма батерия. Досега средноголемият ван от Щутгарт се предлагаше само с капацитет на батерията от 60 кВтч в комбинация с електрическия мотор с мощност 85 кВт. Сега се предлага и с 90 кВтч батерия за WLTP пробег до 480 километра.
mercedes-benz.com
Вече са познати 90-кВтч батерия от EQV MPV за частния пазар и комбито eVito Tourer за търговски приложения – роднини на електрическия ван. Панелният ван eVito вече разполага и с тази по-голяма батерия като опция, която увеличава пробега от максимум 307 км в предишната версия до до 480 км според цикъла WLTP. В допълнение, 90 кВтч вече могат да се комбинират както с познатия 85 кВт двигател, така и с по-мощния електромотор от eVito Tourer с пикова мощност до 150 кВт.
Цената на производителя за eVito Transporter с по-голяма батерия в Германия започва от 46 007,93 евро бруто или 38 662 евро нето. Това включва също пакет за поддръжка за четири години и гаранция на батерията до 160 000 километра или осем години.
В средата на 2023 г. Mercedes-Benz направи фейслифт на своите микробуси от среден размер. Фейслифтът включва освежаване на дизайна на екстериора и интериора, както и повече комфорт, безопасност и функционалност.
Въпреки това няма промени в задвижващите системи. С новата опция за панелен ван Vito с 90 кВтч, която вече е добавена към гамата, производителят за първи път поставя отново ръка върху задвижващата система. Това е така, защото предишният eVito, със своя доста малък обхват, заводски само 50 кВт DC (и опционален 80 кВт капацитет за зареждане) и 85 кВт задвижване, е предимно ограничен до градски райони. В конфигуратора тази версия е посочена от 36 181 евро.
Следователно по-голямата батерия в eVito струва около 2500 евро допълнително. Според Mercedes-Benz, 90 кВтч трябва да направят електрическия ван изрично привлекателен за „още по-широк кръг потребители в търговския сектор“. Цифрата на енергийното съдържание е нетната стойност, т.е. действителният използваем капацитет на батерията. Новата версия може да се зарежда бързо с до 110 кВт, което би трябвало да доведе батерията от 10 до 80 процента за около 40 минути.
Размерите на двете налични дължини на eVito остават непроменени на 5140 мм в дългата версия и 5390 мм в изключително дългата версия (A2 и A3). Голямата батерия не се предлага в късата версия. Mercedes-Benz поставя товарния обем в интериора до 6,6 кубически метра. Бордово зарядно устройство за AC зареждане с 11 кВт също е монтирано във всички варианти на панелни фургони.
Както при eVito Tourer, панелният ван eVito включва също мултимедийна система („MBUX“) с 10,25-инчов централен дисплей и 5,5-инчов цветен дисплей в арматурното табло, система за стартиране без ключ, електрическа стартова спирачка и няколко системи за безопасност и помощ.
„С новите варианти на панелния ван eVito ние разширяваме областите на приложение за комерсиална електромобилност и гарантираме, че местната мобилност без емисии на CO₂ е още по-подходяща за ежедневна употреба“, каза Клаус Рекуглер, ръководител на продажбите и маркетинга на Mercedes-Benz Vans.