Архив

Audi планира да произвежда подобно на A3 EV в Инголщад от 2026 г.

Audi планира да пусне достъпна електрическа кола още през следващата година. Преди това беше планирано само за 2027 г. Според изпълнителния директор Гернот Дьолнер автомобилът трябва да се състезава в клас Audi A3.

sueddeutsche.de, n-tv.de

Сега изглежда, че колата ще излезе на пътя дори по-рано от планираното. Шефът на Audi Дьолнер каза в интервю през март 2024 г., че се стреми към ускорено време за разработка от три години (т. е. до 2027 г.) за нов електрически автомобил под Q4 в сегмента A3. Сега, в интервю за Süddeutsche Zeitung, той каза, че планираният модел ще бъде правен в централата на компанията в Инголщад още през следващата година. Audi Q4 e-tron, от друга страна, в момента се произвежда в завода на VW в Цвикау, но според съобщенията може да бъде преместен там през първата половина на 30-те години.

Изпълнителния директор Гернот Дьолнер

Изпълнителния директор Гернот Дьолнер

Засега почти няма подробности за новия модел. Миналата година Дьолнер каза: „Това ще бъде прекрасна, уникална концепция за независимо превозно средство, произведена в Инголщад, и ще бъде нещо, което всички можем да очакваме с нетърпение.“ Въпросът обаче е как един по-скъп модел на Audi може да се отличи от добре познатите модели MEB на VW Group, когато платформата на практика вече няма да се развива допълнително след 2027 г. Дори днес Audi Q4 e-tron изпитва трудности в сравнение с VW ID.4/ID.5 и Skoda Enyaq, камо ли да оправдае обичайната премиум цена на Audi.

Неотдавна Audi обяви пакет за съкращаване на разходите, който включва планове за съкращаване на до 7500 работни места в Германия до 2029 г. В същото време Audi планира да инвестира около осем милиарда евро в заводите си в Германия до 2029 г. – предимно в електрическа мобилност. В този контекст компанията вече спомена, че иска да донесе нов модел от началния сегмент в Инголщат.

В интервюто за германската медия Дьолнер признава и за проблеми с продажбите. Все пак продажбите напоследък са по-ниски от BMW или Tesla. „Вероятно бихме могли да кажем още по-силно колко добри сме вече“, каза Дьолнер, подчертавайки, че Audi вече има автомобили на пазара, които могат да направят това, което другите производители само обявяват за бъдещето.

Според Дьолнер, Audi иска да представи първия сериен автомобил от сътрудничеството си с китайската държавна компания SAIC през април, която включва още MG и Maxus. Както беше обявено през ноември, Audi и SAIC искат да създадат нова под-марка за Китай, която не включва известните четири пръстена като лого и се нарича AUDI с главни букви. Компанията майка на Audi VW е близък партньор на SAIC от 40 години и наскоро удължи сътрудничеството до 2040 г.