Архив

Stellantis отчете най-високия си пазарен дял в ЕС29 за последните 12 месеца

  • Stellantis отчете 18,1% пазарен дял през февруари 2025 г. в ЕС29, което е най-добрият ѝ резултат за последните 12 месеца. Компанията остава лидер във Франция, Италия и Португалия.
  • Лекотоварната гама Stellantis Pro One е безспорен лидер с 32% дял и е №1 в 8 от 10-те основни пазара (G10i).
  • Stellantis e №1 при продажбата на хибриди с 16,8% пазарен дял.
  • При електрическите превозни средства (BEV) компанията бележи ръст до 14,1% дял през февруари и запазва водещата си позиция във Франция, Италия, Португалия и Испания. При електрическите лекотоварни автомобили е лидер с 32,4% дял от началото на годината, а при хибридните води с 16% дял.
  • В Италия най-предпочитаният модел е FIAT Pandina, а в електрическия сегмент лидер както сред италианците, така и сред французите, е новият Citroen e-C3. Във Франция в SUV сегмента най-търсени са Peugeot 2008 и 3008, докато в Италия №1 е Jeep Avenger, като в премиум SUV сегмента водещ модел е Alfa Romeo Junior.

През февруари Stellantis затвърждава втората си позиция сред европейските автомобилни производители с 18,1% пазарен дял, което е най-доброто ѝ постижение за последнатаInfographic_February2025StellantisSalesPerformance-EU29 година. Компанията остава лидер във Франция, Италия и Португалия и отбелязва значителен ръст в Австрия.

Най-предпочитаните SUV модели във Франция са Peugeot 2008 и 3008. В Италия това са съответно Jeep Avenger и Alfa Romeo Junior (начело в премиум B-SUV сегмента), а FIAT Pandina е по принцип №1 в страната.

Марката Citroen също продължава да бележи успехи и да разширява позициите си в различни сегменти, като новият C3 заема трето място на пазара и първо – сред бензиновите модели.

„Пазарният ни дял от 18,1% през февруари е най-добрият ни резултат за последните 12 месеца и е значително по-висок от средния за последното тримесечие на 2024 г. (15,4%), като надвишава дори януарския от 17,1%“ – коментира Лука Наполитано, отговарящ за търговските операции на Stellantis. – „Този резултат се дължи не само на подхода ни в условията на несигурност  в индустрията, но и на отличната екипна работа, с която се стремим да отговорим проактивно на потребностите на клиентите.“

Stellantis  Pro  One засилва лидерската си       позиция на пазара на лекотоварни автомобили

Бизнес подразделението Stellantis Pro One, в което се включват лекотоварните автомобили на марките Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall и FIAT Professional, запазва лидерската си позиция в Европа с 32% пазарен дял за февруари, също отбелязвайки най-добрия си резултат за последните 12 месеца. Stellantis Pro One заема първо място в 8 от 10-те водещи пазара: Австрия, Белгия и Люксембург, Франция, Италия, Нидерландия, Полша, Португалия (65,1% дял) и Испания.

Пазарът на BEV отбелязва ръст през февруари

Stellantis бележи ръст и при електрическите превозни средства, като затвърждава второто си място на европейския пазар с 14,1% дял спрямо 12,9% през януари. Компанията продължава да бъде №1 във Франция, Италия, Португалия и Испания, като новият Citroen e-C3 е най-предпочитаният модел във Франция и Италия.

В сегмента на хибридните автомобили Stellantis заема водеща позиция с 16,8% пазарен дял през изминалия месец. При лекотоварните превозни средства компанията остава безспорен лидер с електрифицираната си гама, достигайки 34,1% дял, като всеки трети продаден BEV в този сегмент в Европа е модел на Stellantis Pro One.