VW ще стартира производството на ID.1 през септември 2027
Volkswagen вече потвърди, че серийната версия на ID.EVERY1 ще се произвежда в завода Palmela в Португалия от 2027 г. Допълнителна информация за проекта за малък електрически автомобил сега се разпространява в испанските медии.
Изображение: Volkswagen
latribunadeautomocion.es (на испански)
10.04.2025 г. – 17:45 ч.
Порталът La Tribuna de Automoción сега твърди, че е научил повече подробности от хора, които знаят. Серийното производство на ID.1 трябва да започне през септември 2027 г. и според настоящия план обемът ще бъде около 100 000 единици годишно. Проектът за индустриализиране на VW ID.1 ще бъде ръководен от Маркус Хаупт, член на Управителния съвет за производство и в момента също временен изпълнителен директор на марката Seat след внезапното напускане на Уейн Грифитс.
Това би направило производствения обем на малката електрическа кола в Палмела (често наричан завод в Сетубал) сравним с проекта, който Haupt развива в главния завод на Seat в Марторел: производството на малко по-големите малки електрически автомобили Cupra Raval и VW ID.2, но със 100 000 бройки на модел. Със серийната версия на ID.1 Palmela първоначално ще бъде дом само на една е-серия, но ще работи на същия принцип в основната централа.
Шефът на марката VW Томас Шефер потвърди през март, няколко дни след световната премиера на проучването ID.EVERY1, че ID.1 ще идва от Португалия. Португалия вече беше смятана за фаворит за електрическата кола от 20 000 евро поради ниските си производствени разходи, които трябва да бъдат възможно най-ниски, за да работи рентабилно. За разлика от ID.2, където са планирани допълнителни разклонения с Cupra Raval и ID.2X и Skoda Epiq от завода в Навара, ID.1 няма да получи никакви сродни модели от Групата – така че номерата на единиците ще останат по-ниски сами по себе си.
Въпреки това, VW вече направи много в миналото, за да гарантира, че производството в Palmela може да бъде толкова благоприятно. Като част от така наречената стратегия „Едно производство“, пречките между испанските и португалските заводи бяха премахнати и от ноември 2021 г. беше изградена по-добра железопътна връзка, за да се намалят логистичните разходи. Например, Палмела трябва да може да бъде снабдена бързо и евтино с батерийни клетки от фабриката за батерии PowerCo в Сагунт близо до Валенсия.
Шефът на марката VW Шефер представи ID.EVERY1 в Дюселдорф в началото на март. Проучването, което трябва да се превърне в сериен модел до 2027 г., е с дължина 3,88 метра, ширина 1,82 метра и височина 1,49 метра. Електрическият мотор, монтиран на предната ос, има мощност от 70 kW и трябва да може да ускори колата до 130 километра в час. От съображения за разходи LFP батерия е монтирана в електрическия автомобил на стойност €20 000, който трябва да осигури пробег от около 250 километра. VW все още не е предоставил повече подробности за батерията.