Архив

Stellantis предоставя на своите малки електромобили подобрение на гамата

Lancia Ypsilon Electric, Peugeot E-208 и Vauxhall Corsa Electric имат разширен пробег благодарение на актуализация на батерията. Lancia също получи по-ефективно задвижване, докато Peugeot и Vauxhall вече предлагат превозно средство до натоварване.

Изображение: Stellantis

stellantis.com (Lancia), stellantis.com (Peugeot), Stellantis.com (Vauxhall)

Въпреки факта, че Lancia пусна на пазара обновения Ypsilon едва миналата година, компанията вече обновява хечбека. Компанията заявява, че новият Ypsilon Electric може да измине

Lancia  Ypsilon

Lancia Ypsilon

пробег от 425 км с едно зареждане, подобрение от 6 процента или 22 км спрямо предишния модел. Това е благодарение на „подобрената химия“ на батерията NMC и по-ефективното задвижване, което означава, че средната консумация на енергия намалява до 14,3 кВтч на всеки 100 км.

Каталожната цена на Ypsilon Electric остава непроменена, започвайки от €34 900. Това обаче, разбира се, варира в зависимост от пазара, на който е закупено превозното средство, тъй като замяната и правителствените схеми за стимулиране могат да доведат до по-ниска цена в зависимост от местоположението.

Сродните модели на Ypsilon Electric, Vauxhall Corsa Electric и Peugeot e-208, които също са базирани на платформата Stellantis e-CMP, също наскоро получиха актуализация на гамата. И тук Stellantis вече предлага 54 кВтч батерия (51 кВтч нетно).

Peugeot E-208 с неговия 115 кВт електрически мотор вече има разширен WLTP пробег от 433 км, подобрение с 23 км. Vauxhall може да измине до 428 километра с едно зареждане, което също е с 22 километра повече от предишната версия. Няма промяна в капацитета за зареждане, който остава на върха от 100 кВт при подходящо мощни DC точки за зареждане. Следователно стандартният процес на зареждане от десет до 80 процента трябва да отнеме малко под 30 минути.

Освен това, последните два електромобила вече предлагат капацитет от превозно средство до товар (V2L). В случая на Corsa Electric функцията ще бъде налична от май 2025 г. Това означава, че електромобилите могат да захранват външни устройства от батерията на автомобила съответно до 3,5 и 3,6 кВт. Функцията е достъпна до минимум 30 процента състояние на зареждане (SoC). Двупосочните адаптери се предлагат при съответните търговци на дребно.

А Peugeot E-208 може да предложи още повече. Френската компания представя трип планер, който в комбинация с опционалната навигационна система може да планира маршрути със спирки за зареждане. „За да изчисли идеалния маршрут, системата взема предвид разстоянието, което трябва да бъде изминато, нивото на заряд на батерията при тръгване, желаното ниво на заряд на батерията при пристигане и наличните станции за зареждане в близост до дестинацията, като взема предвид консумацията на енергия въз основа на различни критерии като скорост, трафик, тип път и надморска височина“, обясняват от Peugeot.

В допълнение, новата функция „80% лимит на зареждане“ за AC зареждане е проектирана да адаптира нивото на зареждане „за ежедневна употреба“. Peugeot не посочва в съобщението за пресата дали ограничението от 80 процента и програмата за планиране на маршрути могат да бъдат инсталирани и в превозни средства, които вече са доставени.