Всяко четвърто Porsche вече е електрическо
Porsche значително увеличи дела на електрифицираните превозни средства през първото тримесечие на 2025 г.: общо 71 470 автомобила бяха предадени на клиенти по целия свят между януари и март, 38,5 процента от които бяха електрифицирани – и повече от 25 процента напълно електрически.
Изображение: Porsche
porsche.com
Електрифицираните превозни средства са разделени на 25,9% електрически автомобили с батерии и 12,6% plug-in хибриди, според Porsche. По-специално електрическият Macan бавно набира скорост при производителя на спортни автомобили. Porsche продаде 14 185 електрически Macan и 4 203 Taycan през първото тримесечие.
Това също означава, че Porsche е продала 18 388 електрически коли през първото тримесечие.
Делът на EV от 25,9 процента звучи много добре, но през четвъртото тримесечие на 2024 г. германският автомобилен производител е доставил 22 700 електрически коли. Докато Macan вероятно ще надмине общия си резултат от 2024 г. през второто тримесечие (18 278 автомобила), Taycan се развива в обратна посока: след първото тримесечие Taycan постигна само 19,3% от резултата за 2024 г. (20 836 автомобила).
Като цяло Macan постигна увеличение от 14 процента до 23 555 единици, въпреки че моделната гама включва и някои двигатели с вътрешно горене – обаче само новата електрическа версия, базирана на PPE, се продава в Европа. Това също означава, че 60 процента от продажбите на Macan са електрически. За разлика от тях, Porsche продаде само 11 390 бройки от спортния автомобил 911 с вътрешно горене. Най-продаваният модел на Porsche през Q1 беше големият SUV модел Cayenne, който в близко бъдеще ще получи и електрически вариант.
„Macan се представи много добре през първото тримесечие и с изцяло електрическия си вариант допринася значително за увеличения ни процент на електрификация. Като цяло имаме много балансиран микс от задвижване, който отразява различните предпочитания на нашите клиенти в световен мащаб“, каза новият член на Борда на директорите на Porsche, отговарящ за продажбите, Матиас Бекер. Бекер също така потвърди новата стратегия за гъвкаво изграждане на повече двигатели с вътрешно горене от предварително планираните.
Във всички модели и типове задвижвания продажбите на Porsche са спаднали с 8% до 71 470 автомобила през първото тримесечие. Въпреки това, Porsche не дава повече подробности за дела на електрическите превозни средства, продадени в регионите на продажби. Северна Америка остава най-големият пазар (20 698 автомобила, +37 процента) пред Европа (с изключение на Германия) с 18 017 продажби (-10 процента) и отдела „Отвъд океана и пазари в растеж” (15 789 автомобила, +6 процента). В Китай обаче продажбите са намалели с 42% до 9471 Porsche-та, а нещата също не вървят добре в Германия, където продажбите са паднали с 34% до 7495 автомобила.
В Китай Porsche цитира „продължаващата напрегната икономическа ситуация на китайския пазар и фокуса на Porsche върху продажбите, ориентирани към стойността, които имат за цел да балансират търсенето и предлагането“ – с други думи, ценова война, в която марката не иска да участва. За своя вътрешен пазар Porsche цитира като причини непропорционално силен период от предходната година и европейските разпоредби за киберсигурност. Последното означаваше, че Macan с двигател с вътрешно горене и спортните автомобили 718 трябваше да бъдат изтеглени от пазара.