Архив

Съобщава се, че Stellantis планира втори завод за Citroën ë-C3

Очаква се Citroën ë-C3 да слезе от производствената линия тази година не само в основния производствен обект в Търнава, Словакия, но и в Крагуевац, Сърбия. Това би означавало, че Stellantis ще произвежда два от достъпните електромобили в Сърбия.

Изображение: Citroën

balkangreenenergynews.com, nin.rs (на сръбски)

Поне така твърдят сръбски медии, цитиращи представител насиндикалната федерация в Крагуевац. Според Саша Джорджевич, президент на крагуевацкия клон на Федерацията на citroen-e-c3-fahrbericht-2024-02-min-1400x933независимите синдикати на Сърбия (SSSS), ë-C3 се произвежда „в сътрудничество“ със словашкия завод Stellantis. Някои части за ë-C3 вече се произвеждат в Крагуевац и се транспортират до Търнава. Синдикалистът описва като „добра новина за служителите в Крагуевац“ факта, че производството на автомобили от модела Citroën ще започне тази година и в Сърбия.

Вероятно е обаче да има преливащо производство. „На първо място, нашият модел ще бъде Grande Panda и в сътрудничество със завода в Търнава в Словакия, ние също ще произвеждаме C3, който е техният базов модел. Ако те имат голям брой поръчки и не могат да отговорят на капацитета си, ние ще поемем и ще произведем някои от тези автомобили“, каза Джорджевич, цитиран да казва. Не се споменават обаче конкретни количества.

Както ë-C3, така и Fiat Grande Panda са базирани на платформата CMP Smart Car за евтини електрически автомобили. Въпреки че Fiat е доста по-голям от Citroën, задвижващата технология е същата: батерията има енергийно съдържание от 44 кВтч и използва LFP клетки от доставчика SVOLT.

Електрическото задвижване е с мощност 83 kW, а пробегът и в двата случая е около 320 километра според WLTP. ë-C3 се предлага в Германия от 23 300 евро (и от £21 990 във Великобритания), Grande Panda от 24 990 евро (от £20 975 в Обединеното кралство).