Volvo CE представя електрически съчленени самосвали
На търговския панаир Bauma в Мюнхен Volvo CE представи два съчленени самосвала, които се захранват от батерии. Те имат полезен товар от съответно 29 и 39 тона и трябва да могат да работят четири часа с едно зареждане на батерията.
Изображение: Volvo CE
volvoce.com
Новите модели електрически съчленени самосвали се наричат A30 Electric и A40 Electric и шведският производител на строителни машини твърди, че те са първите в света серийно произведени акумулаторно-електрически самосвали с техния размер. 60 години след като Volvo представи първия в света съчленен самосвал, Gravel Charlie, те ще представляват „най-новия крайъгълен камък в поредица от иновации за самосвали“, според компанията.
29-тонният полезен товар A30 Electric предлага проходимост, комфорт и издръжливост на оператора и е проектиран за електрифициран транспорт в кариери, минно дело и строителство. Електрическият мотор е с мощност 265 кВт, а литиево-йонните батерии са с капацитет 245 кВтч. Според производителя време на работа от 4 до 4,5 часа без зареждане би трябвало да е възможно за повечето приложения.
Въпреки че може да е необходимо по-често зареждане при работа с висока консумация на енергия, Volvo CE заявява, че е възможно време на работа до седем часа при оптимални условия. Възможно е бързо зареждане с мощност от 350 кВт. Електрическият мотокар се нуждае от около един час, за да се зареди от 20 до 80 процента. Операторите могат да проверяват състоянието на зареждане, часовете на машината и консумацията на енергия на място или от разстояние, като използват приложението My Equipment на Volvo CE.
По-големият A40 Electric трябва да има подобно време на работа и бързо време за зареждане. По отношение на полезен товар този модел предлага 39 тона. Мощността на двигателя е 350 кВт с капацитет на батерията 350 кВтч. В противен случай потенциалните приложения са основно същите.
И двата електрически модела са базирани на обновената платформа за теглене на Volvo CE и се характеризират със същите подобрени функции за управление на автопарка. Моделите разполагат с усъвършенствани системи за подпомагане за намаляване на риска от инциденти, подобрена видимост за по-безопасна работа и опростени операции по поддръжка за по-бързо и лесно обслужване.
Ограничен брой A30 Electric и A40 Electric първоначално ще бъдат достъпни за избрани клиенти в Европа от 2026 г., като Volvo CE планира да увеличи производството през следващите години.
В допълнение към шарнирните самосвали, Volvo CE представи и ревизирани версии на електрически багери и челни товарачи на търговския панаир Bauma в Мюнхен. В сравнение с предишното поколение, новият електрически багер ECR25 предлага два пъти по-дълго време на работа благодарение на увеличаване на капацитета на батерията от 20 на 40 kWh, както и по-ниско тегло и подобрена функция за зареждане.
Електрическият колесен товарач L20 се възползва от 21 процента увеличение на стандартния капацитет на батерията, който сега е 40 кВтч и съответства на батерията на по-големия L25 Electric. Като опция се предлага и батерия с капацитет 56 кВтч, което е с още 40 процента повече капацитет от преди.