VW увеличава продажбите на EV с 59 процента
Volkswagen Group увеличи глобалните си доставки на BEV с 59 процента до 216 800 автомобила през първото тримесечие в сравнение със същия период на миналата година. Нещата вървяха много добре в Европа и САЩ, но не и в Китай.
volkswagen-group.com
За сравнение, VW продаде 136 400 електрически автомобила с батерии през първите три месеца на 2024 г., в сравнение с 216 000 електрически автомобила през същия период на 2025 г. Глобалният дял на BEV в продажбите на Групата се повиши от шест на десет процента, тъй като Volkswagen достави 2,13 милиона автомобила с всички видове задвижване (+1,4%).
Volkswagen Group регистрира силен ръст в продажбите на електрически автомобили в Европа (+113 процента) и САЩ (+51 процента) – в Западна Европа 19 процента от общите продажби са изцяло електрически. Нещата обаче вървят по-зле на много по-релевантния пазар в Китай, където доставките на електромобили са спаднали с 37 процента.
С други думи, докато марките на Volkswagen Group все още са доставили 41 000 акумулаторни електрически коли в Китай през Q1 на 2024 г., тази цифра спадна до едва 25 900 единици през 2025 г. В същото време продажбите на EV в САЩ се увеличиха от 13 200 на 20 400 автомобила и по този начин скоро биха могли да изпреварят Китай като втория най-важен BEV регион за VW Group. Въпреки това Европа остава най-важният пазар, където резултатът за Q1 за 2024 г. (74 400 електрически коли) се е увеличил повече от два пъти, достигайки 157 800 единици. Останалият свят също отбеляза силен ръст от 62,2% от 7 800 до 12 700 BEV.
В допълнение към 216 800 BEV, Групата достави и 82 500 plug-in хибрида, с 15 процента повече в сравнение със същия период на предходната година. Според Volkswagen се наблюдава нарастващо търсене на второ поколение plug-in хибриди с изцяло електрически пробег до 143 километра.
Най-голям ръст отбеляза „Brand Group Sport Luxury“, която се състои единствено от Porsche – електрическият Macan навлезе в първата си пълна година и Porsche вече представи данните за доставките си ден по-рано, продажбите нараснаха с 326,4% до 18 400 единици.
Въпреки това „Ядрото на групата на марките“ също се представи добре, с увеличение от 57,2 процента до 151 200 BEV. Марката VW е допринесла с 95 200 електрически коли (+39,6%), Skoda с 27 000 единици (+31,2%), Seat/Curpa с 19 000 автомобила (+173,1%) и VW Commercial Vehicles с 10 100 електрически ванове (+42,4%). ‘Brand Group Progressive (Audi, Bentley и Lamborghini) отбеляза увеличение от 31,2% от 35 600 на 46 700 електрически коли, въпреки че в момента само Audi има електрически автомобили в своята гама.
„Brand Group Trucks / TRATON“ достави 590 електрически превозни средства през първото тримесечие. MAN повече от удвои резултата от предходната година с 330 автомобила, както и Scania със скок от 50 на 110 електрически камиона. Volkswagen Truck & Bus, от друга страна, отбелязва спад от 43,4% до 40 единици.
Както обикновено, VW изброява десетте най-продавани електрически модела в своите съобщения за цифрите за доставки. Списъкът се оглавява от дуото VW ID.4/ID.5 с 43 700 бройки, следван от ID.3 с 28 100 автомобила и 22 900 Audi Q4 e-tron (вкл. Sportback) и 20 200 Skoda Enyaq (вкл. Coupé). VW ID.7 (вкл. Tourer) следва с 19 100 доставки, пред Audi Q6 e-tron (вкл. Sportback) и Porsche Macan с 14 200 бройки. VW ID. Buzz (вкл. Cargo) с 12 700 единици изпреварва с малко моделите Cupra Born (11 000) и Tavascan (7 600).