Архив

BMW продава почти една трета повече електрически автомобили

BMW Group е доставила 109 516 изцяло електрически автомобила през първото тримесечие, което е увеличение от 32,4 процента. Продажбите на електрически автомобили се увеличиха особено в Европа. И повече от един на всеки три превозни средства, доставени от марката Mini, е бил изцяло електрически.

bmwgroup.com

При всички видове задвижване, марките BMW, Mini и Rolls-Royce са доставили 586 149 автомобила между януари и март, с което делът на електрическите автомобили достига 18,7%

MIN Joh Cooper Works-Electric-2024

MINI Joh Cooper Works-Electric-2024

през първото тримесечие. За сравнение: през първото тримесечие на 2024 г. са доставени само 82 7000 електрически BMW, което представлява 13,9% от всички доставки на производителя по това време. Следователно ръстът е значителен, но неравномерно разпределен между регионите: В Европа BMW Group постигна ръст при електрическите автомобили от 64,2%, десет пъти повече, отколкото при всички видове задвижване (+6,2%).

Марката BMW е продала 520 142 автомобила по целия свят през първото тримесечие на 2025 г., 86 449 от които са изцяло електрически (+9,9%). Следователно делът на електрическите автомобили за марката BMW е 16,6 процента. Марката Mini, която обнови цялото си портфолио миналата година, продаде 64 626 единици по целия свят (+4,1%) и успя да расте основно с електрически автомобили – през първото тримесечие марката записа BEV дял от 35,3 процента. BMW не предоставя точни данни за BEV за Rolls-Royce (1381 доставки, -9,4%).

BMW също така заявява, че 157 495 от превозните средства, доставени през първото тримесечие, са били „електрифицирани“, което базираната в Мюнхен компания обобщава като BEV и PHEV. Със 109 516 напълно електрически автомобила това означава, че през първото тримесечие са доставени 47 979 plug-in хибрида. През същия период преди година е имало 39 916 електрически превозни средства на непълно работно време, така че продажбите отново леко са се увеличили.

Конкурентът Mercedes също представи своите данни за продажбите за първото тримесечие. В базираната в Щутгарт компания продажбите на електрически автомобили на ниво Mercedes-Benz Group (леки автомобили и ванове) са паднали до 45 500 автомобила. През първото тримесечие на 2025 г. Mercedes-Benz Cars регистрира само 40 700 доставки на BEV – 14 процента под предходната година. За разлика от това, пазарното развитие на Audi беше подобно на това на BMW: базираната в Инголщат компания продаде 31,2% повече електрически автомобили, но с 46 700 единици, тя все още е доста зад марката BMW.

BMW не коментира отделни модели в прессъобщението; в миналото бяха споменати някои моделни серии с особено развитие през тримесечието. Сега членът на борда на директорите на BMW за продажбите Йохен Голер набляга на електрическите модели Mini като цяло. „Отворената към технологиите стратегия на BMW Group се оказва успешна. Нашите продукти печелят клиенти по целия свят във всички задвижващи технологии, с положителен импулс, задвижван по-специално от новите модели на MINI – особено изцяло електрическите варианти“, каза Голер. „Едно на всеки трима MINI, продадени в Европа, и повече от едно на всеки две, продадени в Китай, бяха напълно електрически.“

Два важни етапа все още предстоят по-късно тази година: Първо, ще пусне общо 3 милиона електрифицирани превозни средства (BEV и PHEV) на пътя от пускането на пазара на BMW i3 и BMW i8; второ, 1,5 милиона напълно електрически превозни средства (BEV) ще бъдат доставени на клиентите. Между другото, BMW достигна границата от един милион BEV само през Q1 на 2024 г.